استیلی: اردوی قبلی ما به دلیل فشردگی مسابقات لیگ لغو شد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱
    کد خبر :499997

حمید استیلی، مدیر تیم فوتبال امید مدعی شد اردوی اخیر این تیم به دلیل فشردگی مسابقات لیگ لغو شده است.

حمید استیلی در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم فوتبال امید اظهار داشت: این آخرین اردوی ماست و یک اردو هم پیش از این داشتیم که به دلیل در اختیار قرار ندادن بازیکنان توسط باشگاه‌ها و فشردگی مسابقات لیگ، اردو را لغو کردیم. ناچار بودیم اکنون اردو را برگزار کنیم، چون برخی از این بازیکنان حتی در باشگاه‌های خود بازی نمی‌کنند و ما باید این اردو را برگزار می‌کردیم تا بازیکنان را به لحاظ جسمانی، تاکتیکی و روحی و روانی آماده کنیم.

وی در ادامه افزود: مربی کروات بدنساز ما هم قرار است بیاید تا کارهای بدنی را انجام دهیم. همان‌طور که می‌دانید از این گروه سخت فقط یک تیم صعود خواهد کرد و باید به خوبی آماده رقابت شویم. امروز هم قرار است با رئیس مجموعه آزادی جلسه‌ای داشته باشم و صحبت کنم تا از زمین ورزشگاه آزادی برای مسابقات‌مان استفاده کنیم، چون زمین ورزشگاه قوامین کیفیت لازم را ندارد. می‌خواهیم اگر شد حداقل بازی‌های‌مان را در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم و رقبا در ورزشگاه قوامین بازی کنند.

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان در واکنش به این مسئله که زمین فعلی کمپ هم کیفیت مناسب را برای برگزاری تمرینات این تیم ندارد، گفت: در این فصل از سال، همه‌ی زمین‌ها شرایط‌شان این‌گونه است. امروز که در این رابطه صحبت می‌کردیم، اتاق کارمان را هم در مجموعه پِک تحویل گرفتیم و در آنجا صحبت از این بود که زمین شماره دو را که فدراسیون فوتبال اخیراً بازسازی کرده است، برای انجام تمرینات‌مان تحویل بگیریم. قرار بود این زمین از فروردین ماه آماده شود، اما با درخواست ما در یکی دو هفته آینده این کار صورت می‌گیرد.

استیلی در مورد اینکه برخی باشگاه‌ها بازیکنان خود را برای شروع اردوها به تیم امید نداده‌اند، یادآور شد: فقط باشگاه استقلال و ساپیا بازیکن نداده‌اند که البته از استقلال قائدی اینجا حضور دارد و چون بازی آسیایی دارند، بازیکنان‌شان را با خود به قطر برده‌اند. از طرفی اللهیار صیادمنش هم مصدوم شده است و از او خواستیم پزشکان تیم امید وضعیتش را مورد بررسی قرار بدهند و در ایفمارک او را ببینیم تا مشخص شود تا چه زمانی دور از میادین خواهد بود. امیدوارم با وجود صحبت‌هایی که آقای شفر انجام داده بود، بازیکنان استقلال پس از بازی آسیایی آنها، به اردوی تیم امید ملحق شوند.

وی افزود: باشگاه سایپا اعلام کرده است نمی‌تواند بازیکنانش را در اختیار تیم امید بگذارد و ما پاسخ داده‌ایم که اگر ندهند، موضوع را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اطلاع می‌دهیم که آن وقت این بازیکنان برای سایپا هم نمی‌توانند بازی کنند. البته این مسئله چیزی را حل نمی‌کند و فقط به بازیکن آسیب می‌رساند. به همین دلیل از آقای دایی و باشگاه سایپا خواهش می‌کنم منافع ملی را هم در نظر بگیرند و بازیکنان این تیم را در اختیار تیم امید قرار بدهند.

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان در خصوص اینکه چرا در برنامه‌های لیگ اردوی تیم امید قرار نگرفته است تا این ناهماهنگی‌ها صورت نگیرد، تصریح کرد: نمی‌دانم، اما آن زمان که قرعه‌کشی مسابقات تیم امید صورت گرفت و ما هم به عنوان میزبان انتخاب شدیم، آقای فتاحی هم حضور داشت و تاریخ مسابقات هم مشخص بود. مشخصاً وقتی ما در فروردین ماه بازی داریم، باید قبل از مسابقات اردویی داشته باشیم، اما ما را در برنامه قرار ندادند و حتی وقتی برنامه نیم‌فصل دوم هم تنظیم شد، بازهم ما را در این برنامه ندیدند. شاید آقای فتاحی ما را فراموش کردند که البته اتفاق است و رخ می‌دهد، ایرادی هم ندارد که فراموش شویم، چون به‌هرحال برنامه‌ریزی لیگ صورت گرفته است، اما فکر می‌کنم بار سنگینی هم برای صعود به المپیک روی دوش ماست. کار ما جایی سخت می‌شود که در تیم‌های قبلی که تشکیل می‌شد، 50 درصد بازیکنان امید در لیگ بازی می‌کردند، اما این آمار اکنون 20 تا 30 درصد بازیکنان را شامل می‌شود که در لیگ هم بازی می‌کنند. به همین دلیل این بازیکنان باید حداقل در تمرینات تیم با یکدیگر هماهنگ شوند و به شرایط مطلوب برسند. هرچند ما بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته‌ایم و در تورنمنت قطر با تیم‌های قطر، کویت و تاجیکستان بازی کردیم، درست است که قهرمان نشدیم، اما اردوی خوبی بود.

استیلی در واکنش به این مسئله که تیم امید در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم حضور داشت و تجربه خوبی کسب کرده است که با این تجربه می‌تواند راه خود را هموارتر کند، اظهار داشت: امیدواریم که این اتفاق پیش بیاید. کمتر پیش آمده بود که در فدراسیون فوتبال به این شکل آینده‌نگری صورت بگیرد و معمولاً تیمی به بازی‌های آسیایی می‌رفت که سن بازیکنانش به مسابقات انتخابی المپیک نمی‌خورد، اما خوشبختانه برای بازی‌های آسیایی بازیکنانی را اعزام کردیم که می‌توانند در المپیک هم ما را همراهی کنند. به جز بازی‌های آسیایی ما هفت هشت بازی تدارکاتی خوب هم انجام داده‌ایم و بازیکنان آبدیده‌تر شده‌اند. مثلاً بازیکنان ما بعد از بازی با تاجیکستان متوجه شدند که نباید آن اشتباهاتی که انجام دادند را مقابل ترکمنستان هم تکرار کنند. ما از تیم عراق شناخت داریم، اما از دو حریف دیگرمان یعنی یمن و ترکمنستان اطلاعاتی نداریم. هر چقدر هم تلاش کردیم فیلمی از بازی‌های آنها کسب کنیم، چیزی به دست نیاوردیم.

به گزارش تسنیم ،وی در واکنش به این سؤال که سعید فتاحی اعلام کرده دیدار تیم‌های استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن در هفته بیست‌ویکم لیگ لغو خواهد شد و این بازی‌ها روز ششم فروردین ماه برگزار می‌شود در حالی که ذوب‌آهن باید با پدیده بازی کند که به این صورت بخش زیادی از بازیکنان تیم امید باید به تیم‌های باشگاهی خود برگردند، گفت: نمی‌دانم فتاحی می‌داند که ما 6 فروردین ماه با عراق بازی داریم یا نه؟! بازی با عراق حساس‌ترین بازی ماست که در ورزشگاه آزادی هم برگزار می‌شود، اما فکر می‌کنم با صحبت‌هایی هم که دیروز انجام شده، باشگاه‌ها خودشان این برنامه را قبول نکرده‌اند و امیدوارم بازی‌ها در تاریخ دیگری برگزار شود. بازی ما با عراق هم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که امیدوار هستیم مسئولان مجموعه آزادی چمن ورزشگاه را باکیفیت خوبی آماده کنند تا بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم. همه در حال کمک کردن هستند، صداوسیما هم کمک می‌کند تا با کلیپ‌هایی که پخش می‌کند مردم را برای کمک به تیم امید همراه کند. همچنین شهرداری تهران هم قرار است با نصب بنرهایی در سطح شهر مردم را برای این بازی‌ها دعوت کند که به امید خدا با حمایت هواداران بتوانیم صعود کنیم.

استیلی در خصوص برگزاری دیدارهای استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل و پاختاکور نیز گفت: برای دو نماینده فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم که در دیدار اول به پیروزی برسند و برای آنها آرزوی موفقیت دارم. بازی اول خیلی مهم است که پرسپولیس در تهران بازی خواهد کرد و مهمترین بازی‌اش خواهد بود، استقلال هم که در چند هفته اخیر روند مثبتی داشته و در فاز دفاع و حمله قدرتمند نشان داده است، باید در قطر با الدحیل بازی کند که امیدوارم موفق باشند. همچنین برای تیم خوب علیرضا منصوریان، یعنی تیم ذوب‌آهن که در بازی با الغرافه کامبک خوبی زدند و به پیروزی رسیدند، آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم تیم خوب ذوب‌آهن نیز به پیروزی برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید