استقبال مسکو از توافق ایران و آژانس

    کد خبر :871208
استقبال مسکو از توافق ایران و آژانس

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از حصول توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در اظهارنظری درخصوص توافق میان ایران و آژانس اتمی گفت: ما از این توافقات استقبال می‌کنیم. ما از تعهد متقابل ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافق جامع پادمانی و در راستای نیازمندی‌های برنامه جامع اقدام مشترک جهت حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران و در سایه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کنیم.

به گفته زاخارووا چنین خبر خوبی اکنون بیش از هر زمان دیگری از نظر ایجاد محرک برای مذاکرات وین درخصوص احیای اجرای کامل برجام اهمیت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: مسکو انتظار دارد که تلاش‌های مشترک بتواند بر تنش‌های پیرامون برنامه هسته‌ای ایران غلبه کند که کاملاً مطابق با منافع منع اشاعه و تقویت امنیت در سطح منطقه‌ای و جهانی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام توافق با تهران، تاکید کرد که توافق با ایران درخصوص تعویض دوربین‌های نظارتی در تاسیسات کرج پیشرفت بزرگی در “فعالیت‌های و نظارتی و راستی‌آزمایی در ایران” محسوب می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه با اشاره به اینکه دوربین‌های تاسیسات کرج “طی روزهای آتی” تعویض خواهند شد، آورده است: این توافق به ما اجازه می‌دهد که پیوستگی اطلاعات لازم در این تاسیسات را حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا، در انتهای بیانیه بر تعویض دوربین‌ها و فعالیت‌های فنی آژانس در تاسیسات کرج ذیل توافق ایران و آژانس تا پیش از پایان دسامبر ۲۰۲۱ تاکید شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید