استقبال روسیه از بازگردانده شدن مناطق تحت سیطره کردها به دولت سوریه

    کد خبر :454414

روسیه اعلام کرده است که از بازگردانده شدن مناطقه تحت سیطره کردها به دولت سوریه استقبال می‌کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در دیدار با «ایمن الصفادی» همتای اردنی خود از نقش این کشور در ایجاد ثبات در سوریه تقدیر کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف گفت: «امروز ما موافقت کردیم درباره جزئیات شرایط حل مسایل سوریه در خاورمیانه مذاکره کنیم و از نقش اردن در این زمینه بسیار سپاسگزاریم و البته باید به آنچه در زمینه مسئله فلسطینیان و اسرائیل هم رخ می‌دهد، توجه داشت.»
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که تبادل‌نظر و ارزیابی‌ها در همکاری روسیه و اردن بسیار مهم هستند. وی افزود: «ما امیدواریم که دیدار امروز عامل مهمی برای چنین همکاری باشد.»

امروز همچنین «ایمن علوش» کاردار سفارت سوریه در اردن تأکید کرد که کارکنان حاضر در سفارت «امان» در دمشق، کارمندان اداری هستند که به آنان عنوان دیپلمات داده شده است. کاردار سوریه در اردن در ادامه گفت: «مهمترین اقدام [سوریه] مواضع رئیس جمهور است که گفته ما به عقب نگاه نمی‌کنیم؛ این اقدام بسیار رو به جلویی است.»

روابط بین سوریه و اردن پس از آغاز جنگ علیه سوریه در سال 2011 دچار تنش زیادی شد و مسئولان اردنی سال 2014 «بهجت سلیمان» سفیر سوریه را بیرون راندند و تا کنون کسی جایگزین وی نشده است.

در همین راستا، علوش اواخر مهر ماه گذشته با اشاره به آغاز رایزنی هیأت‌های اقتصادی دو کشور درباره آینده، گفت که بازگشایی گذرگاه نصیب آغازی برای همکاری‌های آتی است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «آمریکا با خروج از سوریه می‌خواهد مسئولیت را بر دوش هم پیمانانش بیاندازد.» مسکو همچنین از آمریکا خواست تا برنامه‌های خود را پس از خروج نظامی از سوریه تشریح کند.

روسیه همچنین اعلام کرده است که از بازگردانده شدن مناطقه تحت سیطره کردها به دولت سوریه استقبال می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید