استعفای متیس، راه را برای ورود حامیان ترامپ به پنتاگون باز کرد

    کد خبر :456877

یک وبگاه راستگرای آمریکایی به نقل از افراد نزدیک به دولت ترامپ نوشته است که استعفای متیس راه را برای ورود حامیان رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت دفاع این کشور باز کرده است.

یک رسانه راستگرای آمریکایی نوشته است که با استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا این فرصت برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیش آمده تا حامیان خود را وارد پنتاگون کند.

به نوشته پایگاه خبری «ورلد تریبیون»، افراد بانفوذ در واشنگتن می‌گویند این امکان وجود دارد درهای «پنتاگون» به روی شماری از حامیان ترامپ که پیش از این احساس می‌کردند توسط متیس پشت در مانده‌اند، باز شود.

«کریستین ویتون» از مشاوران ارشد سابق وزارت امور خارجه در توئیتی گفته است: «متیس اغلب دموکرات‌ها را به‌کار می‌گرفت و [با استعفای او] اکنون این فرصت برای ترامپ پیش آمده تا سمت‌های سیاسی [پنتاگون] را بازآرایی کند. این اتفاق خوشایندی خواهد بود».

این پایگاه به نقل از گزارش «روان اسکاربورو» خبرنگار بخش امنیت روزنامه «واشنگتن تایمز» چاپ ۲۵ دسامبر نوشته است که متیس «در طول کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ “هیلاری” [کلینتون] به او مشاوره می‌داد و تازه بعد از انتخابات بود که به یکی از حامیان ترامپ تبدیل شد. او در حالی که همواره سیاست‌های ترامپ را تضعیف می‌کرد، تلاش می‌کرد مشاوران و اطرافیان ترامپ را از پنتاگون دور نگه دارد».

وی افزود: «افرادی ذی‌نفوذ می‌گویند دریاسالار بازنشسته “کوین ام. سوینی” رئیس دفتر متیس، همواره از لزوم “غیرسیاسی بودن” وزارت دفاع صحبت می‌کرده است». به عقیده اسکاربورو، این افراد بانفوذ، عبارت غیرسیاسی را به این صورت ترجمه می‌کنند که «دسترسی افراد حاضر در کمپین ترامپ و جمهوری‌خواهان کنگره به ۱۶۰ شغل پردرآمد و مهم محدود شود».

به گزارش فارس ،در این گزارش، اسکاربورو با اشاره به «میشل فلورنوی» به‌عنوان اولین انتخاب متیس برای معاونت وزارت دفاع، به اثبات تمایلات متیس پرداخت. فلورنوی در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما»، معاون وزیر دفاع در بخش سیاستگذاری و همچنین یکی از حامیان هیلاری کلینتون بود.

در نهایت این سمت به «پاتریک ام. شاناهان» مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی «بوئینگ» رسید. فردی که از فضای سیاست خارجی جمهوری‌خواهان دور بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید