لایحه معاهده استرداد مجرمین بین ایران و برزیل تصویب شد

    کد خبر :811437
استرداد مجرمین بین ایران و برزیل

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل موافقت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل با کلیات و جزئیات این لایحه با ۱۷۱ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ‌واحده این لایحه آمده است: معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل مشتمل بر یک مقدمه و بیست و چهار ماده به‌شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

بر اساس تبصره آن رعایت اصول هفتاد و هفتم(۷۷)، یکصد و بیست و پنجم(۱۲۵) و یکصد و سی و نهم(۱۳۹) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است.

تصویب لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین ایران و برزیل

نمایندگان در ادامه جلسه و در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل، با این لایحه با ۱۶۱ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

به گزارش مهر،در ماده‌ واحده این لایحه آمده است: معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل مشتمل بر یک مقدمه و بیست و پنج ماده به‌شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

همچنین بر اساس تبصره آن، رعایت اصول هفتاد و هفتم(۷۷)، یکصد و بیست و پنجم(۱۲۵) و یکصد و سی و نهم(۱۳۹) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید