استان قزوین به مدت ۱۴ روز در حالت فوق العاده قرار گرفت

    کد خبر :785097

استاندار قزوین گفت: حالت فوق العاده به مدت ۱۴ روز در استان قزوین اعلام می شود و اصناف و مکان هایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می شوند.

هدایت الله جمالی پور روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه جهش جدیدی در زمینه کرونا قرار گرفته ایم باید اقدامات جدی تری برای کنترل اوضاع انجام شود.

وی افزود: هر گونه مراسم و برنامه های مختلفی که منجر به تجمع شود در سطح استان قزوین ممنوع است و تمامی مسابقات بدون حضور تماشاگران و تجمع باید برگزار شود.

این مسوول گفت: در پایان سال نیازمند توجه بیشتر اصناف هستیم و این قشر نباید به افرادی که ماسک ندارند خدمات ارائه دهند، در این زمینه باید با جدیت و شدت نظارت های لازم صورت گیرد.
جمالی پور اضافه کرد: پاساژ ها و تجمع های تجاری که اجازه ورود افراد بدون ماسک را می دهند باید تعطیلی شوند و باید تذکرهای لازم به مسوولان و مدیران این مراکز انجام شود.

وی اظهار داشت: از مردم خواهش می کنیم که شرایط مربوط به ویروس کرونا را شوخی نگیرند چراکه هر لحظه احتمال دارد این خطر برای تمامی اشخاص به وجود بیاید و نباید از این موضوع با نگاه سطحی گذشت.

این مسوول در زمینه ویروس جهش یافته در استان قزوین نیز گفت: در قضیه ویروس جهش یافته خیلی سریع نفرات را متهم کردیم در صورتی که در این زمینه هیچ گونه بی توجهی صورت نگرفته و بلافاصله پس از مشاهده فرد مورد نظر اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی لازم صورت گرفته و به دور از جنجال و حاشیه اقدامات پیش رفته است.

جمالی پور افزود: در استان قزوین تمامی مسوولان و مردم پای کار مبارزه و مقابله با کرونا هستند و نباید با انتشار اخبار نامناسب امید و انگیزه مردم را از بین برد.

وی اضافه کرد: امروز ایجاد اجتماع برابر با گسترش آلودگی است و موضوعات را نباید به توطئه دشمنان و مسائل دیگر ربط داد، چراکه این موضوع شرایط را سخت تر و پیچیده تر می کند.

این مسوول اظهار داشت: اینکه طوری وانمود شود که مسوولان استان دلبسته حضرت زهرا (س) و جمهوری اسلامی نیستند وحدت شکن است و موجب شادی دشمنان است و از تمامی زحمت کشان درخواست داریم که با مطرح کردن چنین موضوعاتی موضوعات را پیچیده تر نکند.

آژیر تعطیلی در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در استان قزوین به صدا دربیاید

جانشین ستاد پیشگری و مقابله با کرونا استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: شرایط در استان قزوین به گونه ای است که محدودیت ها و ممنوعیت های ویژه ۲ هفته ای را اعمال خواهیم کرد که امیدواریم منجر به ایجاد شرایط با ثبات شود.

منوچهر حبیبی گفت: از فرمانداران تقاضا داریم بازدید ها و نظارت های مراکز شلوغ و پرتردد با بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: آژیر تعطیلی باید در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در استان قزوین به صدا در بیاید و تا ساعت ۲۱ باید به صورت کامل بازار تعطیل شود.

این مسوول اضافه کرد: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه صبح انجام شود و در این زمینه باید اقدامات جدی تری صورت بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید