استانی شدن انتخابات مجلس، مرکزنشینان را منتفع می‌کند

  • سیاسی
  • جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰
    کد خبر :430362

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان تلاش می‌کنند با دستکاری کردن قانون انتخابات تضمین بیشتری برای حضورشان در دوره بعدی مجلس ایجاد کنند.

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در گفتگو با دانشجو با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: کمیسیون شورا‌ها این طرح را تصویب کرده و در نوبت صحن است.

وی با بیان اینکه لایحه جامع انتخابی دولت نیز که از حدود ۳ سال پیش دولت وعده آمدنش به مجلس را داده بود در راه است افزود: بهتر است این لایحه با طرح مجلس تلفیق شوند و یک مطلب جامعی از آن‌ها درآید.

بیگی با تاکیدبراینکه مطرح کردن طرح استانی شدن انتخابات این شائبه را به وجود آورده که هر بار به انتخابات نزدیک می‌شویم دستکاری‌های در قانون انتخابات صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان تلاش می‌کنند با دستکاری کردن قانون انتخابات تضمین بیشتری برای حضورشان در دوره بعدی مجلس ایجاد کنند.

نماینده مردم تبریز در ادامه یادآور شد: یکی از آسیب‌هایی که برای این طرح می‌توان بیان کرد این است که تعدادی از نمایندگان تصور می‌کنند از آنجایی که افراد معروفی هستند نسبت به رقبای خود از اقبال بیشتری از سوی مردم برای رای آوری در سطح استان برخودار خواهند بود. فارغ از اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات آنچه که مورد تاکید ایشان قرار گرفته این است که مردم هر جغرافیایی در کشور بدانند که آن‌ها نماینده‌ای در مجلس دارند.

بیگی با تاکید بر اینکه اکنون با وضعیت مدیریتی در کشور نقش نمایندگان که پناهگاه مردم و در دسترس‌ترین افراد هستند، را بهتر درک می‌کنیم یادآور شد: اگر موضوع استانی شدن انتخابات به نتیجه برسد، انتخابات به سمت لیستی و حزبی شدن پیش می‌رود و مرکز نشین‌ها بیشتر از آن منتفع خواهند شد و کسانی که به جریان ثروت دسترسی دارند به مراتب بهتر از گذشته می‌توانند زمینه را برای حضور خود در مجلس فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید