آب پاکی استاندار تهران روی دست متقاضیان مسکن ملی در پردیس/ گسلی که گویا تازه کشف شده، 1300 متقاضی مسکن ملی را بی سر و سامان می کند؟

    کد خبر :749345

همزمان با افزایش شدید قیمت مسکن در تهران و دیگر شهرهای کشور و نیز افزایش نیاز جوانان به مسکن، وزارت راه و شهرسازی کشورمان اقدام به اجرای طرح پر حاشیه ای کرد که علی رغم گذشت ماه ها از آغاز اجرایش، هنوز نتیجه ملموسی نداشته است؛ طرحی که به نام مسکن ملی معروف شد و خبرهای خوشایندی در مورد آن برای متقاضیانش منتشر نمی شود.

به گزارش «بازتاب»، پس از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی در کشور در سال 1398، مسئولان مربوطه چهار شهر ایوانکی، هشتگرد، پردیس و پرند را برای اجرای این طرح در تهران انتخاب کردند و در نهایت مقرر شد که 1400 واحد از واحدهای مورد اشاره این طرح در استان تهران به شهر جدید پردیس اختصاص یابد؛ تصمیمی که در پی نهایی شدن آن متقاضیان مجبور شدند در تابستان سال 1399 مبلغ 40 میلیون تومان به عنوان آورده در حساب هایی که به نام آنها باز شده بود، واریزی داشته باشند.

همانطور که اشاره شد، بررسی ها نشان می دهد قرار بود چیزی حدود 1400 واحد مسکن ملی در تهران به شهر پردیس اختصاص یابد و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان این طرح که در شرق و شمال شرق تهران ساکن بودند و نیاز به مسکن داشتند علی رغم وجود گزینه هایی چون پرند و هشتگرد و ایوانکی، شهر پردیس را برای ساخت مسکن شان انتخاب کردند.

در یکی از آخرین و جدیدترین خبرهایی که پیرامون وضعیت مسکن ملی در شهر جدید پردیس در رسانه ها منتشر شد باید به صحبت های سید مهدی هدایت، مدیرعامل عمران پردیس اشاره کرد که در این باره و در تاریخ 16 شهریورماه سال جاری گفت: در شهر پردیس برای ساخت ۱۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن توافق شده است و از این تعداد ۱۱ هزار واحد به تعاونی‌های مسکن مهر واگذار شده و ۳۰۰۰ واحد نیز در بخش ثبت نامی است.

هدایت در همین رابطه افزود: در مراسمی که با حضور ویدئوکنفرانس رئیس‌جمهور برگزار می شود اولین واحدهای اقدام ملی بتن ریزی خواهد شد. قیمت هر متر مربع مسکن ملی در پردیس فعلاً ۳ میلیون تومان است.

وعده هایی که مدیرعامل شهر جدید پردیس به آن اشاره کرد و حتی خبر از افتتاح قریب الوقوع آغاز پروژه با حضور مجازی رئیس جمهور داد، در حالی مطرح و در رسانه ها مخابره شد که اخیراً محسنی بندپی استاندار تهران در این باره موضعی گرفته است که به کلی طرح مذکور را در این شهر منتفی می کند!

به گزارش «ایلنا»، انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در تاریخ 6 مهرماه برگزار شد، با اشاره به طرح مسکن ملی در استان تهران، افزود: بیشترین مستاجران کشور در تهران ساکن هستند و سهم اقدام ملی مسکن تنها در حوزه سرزمینی استان قابل اجراست.

با اینکه از یکسال گذشته عملیات ثبت نام و آغاز اجرای طرح مسکن ملی در شهر پردیس به جریان افتاده است، بندپی در همین باره افزود:: طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران با توجه به وجود گسل‌های شرق استان نظیر گسل مشا و همچنین بارگذاری بیش از حد جمعیت در این منطقه، در شهر پردیس منتفی است.

این مقام مسئول همچنین در مورد سرنوشت متقاضیان طرح مسکن ملی در پردیس هم گفته است که پروژه های ثبت نامی در پردیس به پرند منتقل خواهد شد و در آنجا استمرار خواهد یافت.

گفته هایی که حالا استاندار تهران بر زبان رانده است را باید نوعی آب پاکی روی دست متقاضیان مسکن ملی در شهر جدید پردیس بدانیم؛ متقاضیانی که علی رغم ثبت نام و واریز وجه و امید به خانه دار شدن در این شهر، حالا و به ناچار باید چشم امیدشان به ساخت و ساز مسکن ملی در شهر پرند باشد.

این اما همه نقد و اشکال وارده به تصمیم اتخاذی جدید نیست و مهم تر از آن یافتن پاسخ برای این سئوال است که گسل مورد نظر آقای استاندار چگونه به یک باره مطرح شده است؟ آیا پیش از این چنین گسلی وجود نداشته است؟ اگر وجود گسل مشا و خطر آن برای ساخت مسکن ملی در پردیس تا این حد جدی است، اساساً چرا در این شهر مسکن مهر ساخته شد و مهم تر اینکه چرا سال قبل برای طرح مسکن ملی در این شهر ثبت نام گرفته شد؟

به راستی مهندسان و مدیران اجرایی این طرح در این فرایند از ابتدا تا کنون چه نقشی ایفا کرده بودند؟ و سئوال مهم تر اینکه با این کیفیت نظارت، مهندسی و تصمیم گیری چه فرجامی می توان برای طرح مسکن ملی متصور شد؟

تکمیلی:

مردم نگران نباشند، مسکن ملی در پردیس ساخته می شود

مدیرعامل شرکت عمران پردیس به باشگاه خبرنگاران گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند چرا که ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و ما در این شهر (پردیس) از محدوده‌ای قانونی برای ساخت این واحدها استفاده کرده‌ایم.

مهدی هدایت گفت: ما در پردیس بابت طرح اقدام ملی مسکن افزایش محدوده نداشته ایم به طوری که در پردیس ۱۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن هدفگذاری شده بود که تمامی آنها در اراضی موجود پردیس و داخل محدوده ها بوده است.
افرادی که تاکنون ثبت نام کرده و پیامک تایید واریز آورده به آنها ارسال شده است، باید آورده خود را تکمیل کنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید