استارلینک به دنبال ارائه سرویس اینترنت پرسرعت به هواپیماها

    کد خبر :854109

سرویس فعلی اینترنت مورد استفاده در هواپیماها از طریق برخی ماهواره‌ها ارائه می‌شود ولی به دلیل محدودیت‌های موجود، سرعت بسیار کمتری از سرویس‌های زمینی دارد. در این زمینه پیشنهاد SpaceX ارائه اینترنت به هواپیماهاست و این شرکت قصد دارد اینترنت خود را به سرعت 500 مگابیت بر ثانیه ارائه کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس که با نام استارلینک عرضه می‌شود همچنان در حال طی مراحل تکمیل خود است. اما نکته مهم در مورد این پروژه آن است که هدف تنها ارائه اینترنت برای کاربران معمولی یا به عبارتی کاربران ثابت نیست. در واقع در جدیدترین پروژه کسب درآمد و ارائه خدمات این سرویس با پتانسیل بالا، تیم تحت رهبری ایلان ماسک قصد دارد اینترنتی صدهای برابر سریعتر از اینترنت فعلی خطوط هوایی در هواپیماها را در اختیار آنها قرار دهد.

ایلان ماسک از طرح اسپیس‌ایکس برای استفاده از استارلینک برای سرویس اینترنت حین پرواز اشاره و تأکید کرد که شرکت او در حال مذاکره با خطوط هوایی برای افزودن سرویس اینترنت ماهواره‌ای با سرعت بالا است. ماسک در توییتی نوشت: اگر می‌خواهید این سرویس را در هواپیمای خود بخواهید، اطلاع دهید.

استارلینک برنامه شرکت اسپیس ایکس برای ایجاد یک شبکه اینترنتی متصل به هم با هزاران ماهواره است و برای ارائه اینترنت پرسرعت به مصرف‌کنندگان در هر نقطه از کره زمین طراحی شده است. اسپیس‌ایکس پیشتر اعلام کرده بود که «محصول هوایی در حال توسعه» دارد و در حال مذاکره با چندین شرکت هواپیمایی برای افزودن وای‌فای استارلینک در پرواز است.

اسپیس‌ایکس تا امروز ۱۷۴۰ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده بیش از ۱۰۰ هزار کاربر در ۱۴ کشور دارد و قیمت سرویس آن ۹۹ دلار در ماه است. جاناتان هافلر ، معاون رئیس اسپیس‌ایکس، اوایل سال جاری گفت که این شرکت در حال مذاکره با چندین شرکت هواپیمایی برای افزودن وای‌فای استارلینک در پرواز است. هافلر در ماه ژوئن گفت: ما اقداماتی را انجام داده‌ایم و به دنبال آن هستیم تا محصول نهایی تولید شود و در آینده نزدیک روی هواپیماها قرار گیرد.

ماسک پیش از این گفته بود که «دریافت مجوز و تایید مقررات» زمان استفاده از استارلینک توسط خطوط هوایی را مشخص می‌کند، زیرا این سرویس باید برای هر نوع خطوط هواپیمایی، مجوز داشته باشد. ماسک همچنین در توییتی در ماه ژوئن گفته بود: تمرکز این سرویس بر بوئینگ 737 و ایرباس A320 است که به کاربران بیشتری سرویس ارائه می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید