استارلینک بزودی بدون نیاز به تجهیزات از طریق گوشی در دسترس است

    کد خبر :960050

برکسی پوشیده نیست که استارلینک سیستم اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس در سال‌های گذشته توانسته مخاطبان بسیاری پیدا کند.

اکنون این شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک تصمیم دارد اتصال مستقیم گوشی هوشمند به استارلینک را فراهم آورد. استارلینک یک سرویس اینترنتی مبتنی بر ماهواره است که توسط اسپیس ایکس توسعه یافته و هدف آن ارائه دسترسی به اینترنت پرسرعت به مناطق دورافتاده و محروم است.

بازتاب- این شبکه از مجموعه‌ای ماهواره‌های کوچک و در مدار پایین زمین تشکیل شده که با هم کار می‌کنند تا دسترسی به اینترنت پهن باند را فراهم کنند. از سپتامبر 2022، این شرکت بیش از 3000 ماهواره راهی فضا کرده که در مجموع نزدیک به 12000 ماهواره را دربرمی‌گیرد.

این سرویس تا ژوئن 2022 بیش از 500000 مشترک دارد، اما ایلان ماسک قصد دارد به مخاطبان بیشتری دست یابد. ظاهرا اسپیس ایکس در حال کار بر روی این امکان است که کاربران بتوانند تلفن‌های هوشمند خود را مستقیماً به شبکه Starlink متصل کنند.

برای استفاده از استارلینک، کاربر باید تجهیزات خاصی مانند آنتن و گیرنده داشته باشد. با این حال، اسپیس ایکس در حال کار بر روی فناوری است که به کاربران اجازه می‌دهد تلفن‌های هوشمند خود را مستقیماً به شبکه ماهواره ای متصل کنند و نیازی به تجهیزات تخصصی نداشته باشند. با این کار دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت از فضا و استفاده از قابلیت‌های استارلینک آسان‌تر می‌شود.

اینترنت استارلینک روی گوشی

اسپیس ایکس درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) برای تجهیز برخی از ماهواره‌های نسل دوم Starlink خود به سخت افزار “ارتباط سلولی” ارسال کرده است. این به کاربران امکان می‌دهد تلفن‌های هوشمند خود را مستقیماً به شبکه Starlink متصل کنند و دسترسی به اینترنت پرسرعت از فضا را برای آنها فراهم کند.

اسپیس ایکس در حال حاضر 3500 ماهواره استارلینک نسل اول را به فضا پرتاب کرده است و مجوز FCC برای پرتاب 7500 ماهواره “Gen2” دیگر را قبل از پایان دهه دریافت کرده است. با سخت افزار جدید “ارتباط سلولی”، این شرکت امیدوار است خدمات صوتی، پیام رسانی و مرور وب اولیه را با حداکثر سرعت تئوری تا 18.3 مگابیت در ثانیه در لینک پایین به کاربران ارائه دهد.

این اپلیکیشن گامی کلیدی به سوی هدف SpaceX برای ارائه خدمات برای گوشی‌های هوشمند از طریق T-Mobile است. در ماه آگوست، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد این دو شبکه داده را در تلاش برای از بین بردن مناطق مرده تلفن همراه در ایالات متحده به هم متصل کند.

شرکت‌های دیگری مانند AST SpaceMobile مستقر در تگزاس نیز در حال کار بر روی ارائه خدمات پهنای باند تلفن همراه مبتنی بر فضا هستند. با این حال، مجموعه بزرگ ماهواره‌های SpaceX و مشارکت آن با T-Mobile به آن مزیت قابل توجهی در رقابت برای ارائه دسترسی مطمئن به اینترنت از فضا می‌دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اسپیس ایکس می‌تواند تا سال 2024 پوشش “کامل و مداوم” گوشی‌های هوشمند را با 2000 ماهواره مجهز Gen2 ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید