از استاندارد جدید USB رونمایی شد

    کد خبر :849604

سازمان USB Implementers Forum که به اختصار USB-IF نامیده می‌شود و وظیفه تنظیم استانداردهای USB را برعهده دارد امروز نسل جدیدی از لوگوهای رسمی را برای معرفی انواع کابل‌های USB معرفی کرد. به این ترتیب کاربران از این پس باید برای شناسایی و خرید کابل موردنیاز خود به این لوگوها و استانداردهای جدید توجه کنند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–با توجه به اینکه پورت USB-C در حال تبدیل شدن به استاندارد بین المللی برای حضور در گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های هوشمند است، معرفی استانداردهای جدید و بروز برای شناسایی آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. به نظر می‌رسد همین موضوع سبب شده است که سازمان USB-IF امروز لوگوهای جدیدی برای استانداردهای موجود در این کابل‌ها معرفی کند. این لوگو‌ها با هدف مشخص کردن استانداردهای موجود یعنی استاندارهای USB4 و USB Type-C و همچنین استاندارهای انتقال انرژی (USB Power Delivery) بر روی کابل‌ها معرفی شده است.

کابل‌هایی که در حال حاضر به عنوان محصولات استاندارد معرفی و عرضه می‌شوند دارای استاندارد USB PD 3.1 هستند و می‌توانند در بهترین حالت انرژی 60 یا 240 وات را به دستگاه‌های مصرف کننده منتقل کنند. سازمان استاندارد USB-IF اکنون لوگوهایی را معرفی کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان به صورت صریح حداکثر میزان انرژی انتقالی توسط کابل‌ها را تعیین کرد.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است از این پس کابل‌های با حداکثر توان انتقالی 240 وات یک لوگوی اختصاصی خواهند داشت تا این موضوع را به صورت واضح و مشخص برای خریداران مشخص کنند. یک لوگوی مشابه برای کابل‌های با حداکثر توان انتقال 60 وات نیز طراحی شده است که باید بر روی این محصولات نصب گردد. به این ترتیب از این پس میزان سرعت شارژ و حداکثر توان انتقالی بر روی کابل‌های USB-C و USB مشخص خواهد بود.

خبر خوب دیگر این است که کابل‌های استاندارد در آینده نزدیک باید حداکثر سرعت انتقال داده را هم به صورت یک لوگو بر روی خود به نمایش بگذارند. این استاندارد برای پورت‌ها و کابل‌های مبتنی بر USB4 طراحی شده است و نشان می‌دهد که آیا سرعت حداکثری آن‌ها به 40 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید