ارتشی بزرگ برای آزادسازی فلسطین تشکیل خواهد شد

    کد خبر :426795

شیخ «نعیم قاسم» تاکید کرد برای آزادسازی فلسطین و مقابله با توطئه های غربی ها علیه مسأله فلسطین و کشورهای اسلامی باید گام هایی عملی در عرصه میدانی و فرهنگی هم برداشت.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با مهر در خصوص دستاوردهای کنفرانس وحدت اسلامی در شرایط کنونی به ویژه در بعد اقتصادی برای مقابله با هجمه اقتصادی غرب به محور مقاومت تصریح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی که به همت ایران برگزار می شود، به دنبال بررسی مسائل و موضوعات اقتصادی نیست.

وی یادآور شد: البته برخی گروه ها و جهت ها هستند که باید به صورت مستقل و متشکل از کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصاد به پروژه ها و طرح ها در این زمینه بپردازند و مسأله اقتصادی میان امت اسلامی را مورد بررسی قرار دهند که امکان دارد به نتیجه های معین و مشخصی برسد اما این کنفرانس به این موضوع نمی پردازد.

وی در ادامه در رابطه با تاثیر برگزاری این کنفرانس در جلوگیری از اجرای پروژه غربی ها موسوم به معامله قرن برای حذف مسأله فلسطین نیز تاکید کرد: باید بدانیم و آگاه باشیم این کنفرانس و مشابه آن یک گام هستند و گام های بسیاری وجود دارد که در عرصه میدانی باید برداشته شود.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تصریح کرد: از جمله این گام ها مقاومت و رهبری است. همچنین مردم و ملت های اسلامی نیز باید در این راستا تحرک و اقدامی داشته باشند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان گفت: از سوی دیگر گام هایی نیز باید در عرصه فرهنگی توسط نخبگان و علما برداشته شود. تمام این گام ها با یکدیگر جمع می شود و ارتشی بزرگ را برای آزادسازی فلسطین تشکیل خواهد داد.

به گزارش مهر، سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امسال با شعار «قدس؛ محور وحدت امت» صبح شنبه ۳ آذر ماه با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی آغاز شد. در این کنفرانس بیش از ۳۰۰ اندیشمند، سیاستمدار و هنرمند برجسته از ۱۰۰ کشور جهان حضور دارند.

یکی از ویژه برنامه‌های این کنفرانس تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته است. امسال ۳ کمیسیون در خصوص فلسطین با عناوین، «فلسطین و معامله قرن»، «فلسطین و قدس شریف» و «فلسطین و حق بازگشت»، برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید