ادعای جدید زاکانی درباره روحانی

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۷:۰۷
    کد خبر :683037

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در نشست بصیرتی و سیاسی که با حضور جمعی از طلاب و فضلا برگزار شد، انقلاب اسلامی را رقیب نظام سلطه دانست و گفت: باید معارضه‌ها و تهدیدات را در این سطح ارزیابی کرد.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی آمریکا روز به روز رو به افول رفته و نظام اسلامی به افق‌های گسترده تری رسیده است، آمریکای امروز آمریکای گذشته نیست و به شدت عقب رفته است و شرایط امروز ایران نیز با گذشته تفاوت فراوانی کرده است.

نماینده سابق مجلس با بیان این که ایران در گذشته در حداقل‌ها دچار مشکل بود، اظهار داشت: ایران امروز به جایی رسیده که وقتی عین الاسد را مورد هدف قرار می‌دهد دشمن جرأت پاسخ ندارد و وقتی ایران دشمن را تهدید می‌کند ناو‌های خود را از منطقه دور می‌کند.

وی ادامه داد: امروز اسرائیل غاصب اسیر است و ارتش آن که ارتش پنجم دنیا بود تبدیل به شهربانی و نظم دهنده صهیونیست‌ها تبدیل شده است، امروز هرکس در منطقه به آمریکا سرویس می‌دهد باید هزینه آن را بپذیرد، ایران اسلامی امروزه به ابر قدرتی تبدیل شده که در جنگ اراده‌ها اراده خود را به دشمن تحمیل می‌کند.

زاکانی با تأکید بر این که امروز معادلات جهانی تغییر کرده است، ابراز داشت: یکی از برنامه‌های آمریکا برای ضربه به انقلاب و مقاومت راه اندازه جنگ نیابتی بود تا زمینه بهره مندی از مواهب منطقه و نابود کردن کشور‌ها را فراهم کرده و از سوی دیگر چین و روسیه را مهار کند.

وی با اشاره به تحولات منطقه و مدیریت انقلاب نسبت به تحولات عنوان کرد: حضور روسیه در کنار ایران برای مقابله با تکفیری‌ها نشانه قدرت انقلاب است، روسیه از منافع خود در راستای نقشه راه انقلاب دفاع کرد و نقشه انقلاب و مقاومت به پیش رفت.

نماینده سابق مجلس عامل تحول و عظمت ایران اسلامی را اسلام ناب محمدی دانست و خاطرنشان کرد: این مکتب امام است که قله‌ها را فتح می‌کند، انقلاب اسلامی به سرعت پیش می‌رود و سنگر‌ها را فتح می‌کند، در هر عرصه‌ای که می‌خواهیم کار کنیم باید نسبت‌ها را بدانیم و از مزیت‌های خود استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اسلام، رهبری ولایت فقیه و مردم حاضر در صحنه مزیت‌های اختصاصی ایران هستند که هیچ جا مانند آن وجود ندارد، اما متأسفانه مسؤولان توجهی به این مزیت‌های اختصاصی ندارند و غافل هستند که توجه به اسلام، تبعیت از رهبری و تکیه بر مردم ظرفیت زا است.

زاکانی با بیان این که کشور به جایی رسیده که تغییر قطعی است، گفت: بحث این است که چه کسانی این تغییر را مدیریت کنند، تکرار مجلسی مانند مجلس فعلی خیلی بعید است یعنی مجلسی که به جای در رأس امور بودن به دنبال مسائل دیگر است، کشور و مردم دیگر کشش ندارد که عده‌ای به نام مسؤولیت کاسبی کنند.

وی با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ افزود: دولت برای سال آینده ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، نماینده دولت در یکی از جلسات کمیسیون تلفیق اعلام کرده که دولت به دنبال مذاکره با ترامپ است و اگر به نتیجه برسد که هیچ، اما اگر به نتیجه نرسد رییس جمهور استعفا می‌دهد، متأسفانه همواره در نگاه عده‌ای کاسبکاری وجود دارد و با فرار رو به جلو می‌خواهند ضعف‌ها و کم کاری‌های خود را پنهان کنند.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: مشکل امروز این است که برخی عامل دشمن هستند یا این که ناآگاهانه نقش عامل را بازی می‌کنند؛ به عنوان مثال وقتی ما می‌توانیم فرآورده‌های نفتی داشته باشیم و صادر کنیم چرا عده‌ای مانند آقای زنگنه با آن مخالفت می‌کنند، امروز کشور کشش برخی مسؤولان فعلی را ندارد چرا که برخی کار‌های مسؤولان تنها از یک عامل متصور است.

وی ادامه داد: هدف نیرو‌های انقلابی از تغییر، حرکت به سوی تحقق اهداف انقلاب است، اما غیر انقلابی‌ها به دنبال ادامه حکومت خود هستند، در این میان ضد انقلاب هم منکوب کردن، تجزیه و ضربه جدی به ایران را دنبال می‌کنند تا همه دنیا متنبه و به دنیا گفته شود که انقلاب چه هزینه‌هایی دارد، امروز گروه‌های ضد انقلاب به صندوق‌های رأی به عنوان کانون تغییر نگاه می‌کنند و سعی در اثرگذاری و نفوذ دارند.

زاکانی شهادت حاج قاسم سلیمانی را نقطه کانونی تغییر به نفع انقلاب و مقاومت دانست و ابراز داشت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که توانایی مقابله با ایران را ندارند از این رو نقاطی را طراحی کرده اند که بر اساس آن به ایران فشار وارد کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به پیروزی‌های متعدد ایران و تغییر رویکرد کشور‌های منطقه به سمت ایران، آمریکا مبتنی بر پیام غلط از داخل کشور و بدون توجه به خاصیت خون شهید، حاج قاسم را به شهادت رساند، در واقع تزلزل دولت و فتنه بنزینی آمریکایی‌ها را جری‌تر کرد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به سیلی موشکی سپاه به دشمن خاطرنشان کرد: ایران با هدف قرار دادن عین الاسد همینه آمریکا را شکست و برتری تکنولوژی خود را به رخ جهان کشید، امروز مردم باید چیزی را که در حاج قاسم دیدند را در چهره‌های انقلابی مشاهده کنند، اما متأسفانه گاهی سطح تحلیل‌ها پایین است و افراد خودرا در حد نزاع‌های سیاسی کوچک می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز گرفتار تنگ نظری‌هایی هستیم، اما سازو کار‌های جبهه انقلاب بهتر شده و تحمل‌ها و بصیرت‌ها بالاتر رفته، اما کافی نیست، امروز فتنه بزرگ کشور ناکارآمدی و ناامیدی است و اگر جریان انقلاب غفلت کند و اتحاد نداشته باشد آب به آسیاب ناکارآمدی می‌ریزد.

زاکانی با اشاره به فعالیت‌های شورای ائتلاف انقلاب اسلامی گفت: جبهه انقلاب در خیلی از شهر‌ها پیش است، فریاد‌های امروز جریان دوم خرداد درباره صلاحیت‌ها نامربوط است چرا که خودشان می‌دانند نیرو‌های لازم را برای انتخابات دارند، اما می‌خواهند در را باز کنند تا هر عنصر نامطلوبی وارد عرصه شود.

وی افزود: به نظر بنده شورای نگهبان در بحث صلاحیت‌ها سخت نگرفته است و حتی افرادی تأیید شده اند که تنها به نفع خود کار می‌کنند، اما شورای نگهبان مسیر را درست و محکم آمده است، در قم هم برخی جریان‌ها به شدت همگرا شده اند تا مانع کار شوند.

نماینده سابق مجلس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها بی بدیل شهر مقدس قم اظهار داشت: قم جهانشری است که کانون فکری جهان اسلام به شمار می‌رود که مسؤولیت مهمی در قبال انقلاب و تکامل آن بر عهده دارد، قم کانون آغاز و استمرار انقلاب محسوب می‌شود و تقویت روحیه انقلابی در نقطه کانونی انقلاب وظیفه‌ای مهم است.

وی ادامه داد: حضور بیش از ۱۰۰ هزار طلبه در قم به ویژه طلاب غیر ایرانی از ظرفیت‌های فوق العاده‌ای است که باید از آن استفاده شود، یکی از مشکلاتی که امروز داریم گسست بین حوزه نظر و عمل است، نظام مسائل کشور باید به حوزه منتقل شود و از سوی دیگر معارف، اخلاق، معنویت و دستورات دینی باید توسط حوزه به جامعه تسری پیدا کند چرا که جامعه سیاسی ما حالت سیاست زدگی دارد.

زاکانی ابراز داشت: ما باید سیر تکاملی انقلاب در دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را دنبال کنیم، در زمینه دولت سازی مجلس باید به حوزه و دانشگاه تکیه کند و قانونگذاری برخاسته از دین داشته باشیم، در زمینه جامعه سازی ابتدا باید در قم نسبت به امام و امت و مردم سالاری دینی و مکتب مترقی انقلاب را به صورت دقیق و کامل تبیین کنیم و جا بیندازیم تا در کشور فراگیر شود.

به گزارش فرارو،وی در زمینه نقش حوزه در تمدن سازی عنوان کرد: امروز از ۱۲۰ کشور جهان در قم علم آموزی می‌کنند که اگر معارف درست به آن‌ها منتقل شوند هر کدام از افراد می‌توانند مانند بذری در هر جای دنیا مکتب اسلام ناب را شکوفا کنند، قم دارای ظرفیت‌ها کم نظیری است که اگر از آن استفاده شود می‌توان چهره قم را تغییر و ارتقا داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید