ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه / سکه؛ ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان / نرخ طلا، سکه و ارز در ۳۱ تیر ماه

    کد خبر :732758

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۹۳۲ هزار تومان، قیمت دلار ۲۱ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون تومان و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه بهار آزادی ۳میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۹۳۲ هزار تومان، هرگرم طلای ۲۴عیار یک‌ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴میلیون و ۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۸۲۴ دلار معامله می‌شود.

گفتنی است، ‌همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت طلا و سکه نیز در بازار با کاهش چشم‌گیری همراه شده است؛ بازاری‌ها پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا و سکه همزمان با ریزش قیمت ارز کاهش بیشتری داشته باشد.

بعد از تشدید نوسانات ارزی در بازار و پیشروی قیمت دلار تا کانال ۲۶ هزار تومانی، از ظهر یکشنبه مدار قیمتی در بازار ارز تغییر جهت داده و با ورود به سیر نزولی شاهد ریزش قیمت ارز هستیم.

همزمان با ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت دلار از ۲۶ هزار تومان صبح یکشنبه ۲۹ تیرماه به ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان در ظهر امروز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه رسیده است؛ البته فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت ارز در ساعات پایانی معاملات امروز کاهش بیشتری را تجربه کند.

بر همین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان، یورو ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۸۰ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۲ هزار تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با کاهش ۱۵۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان درج شده است.

به گزارش تسنیم،گفتنی است، یکی از نشانه‌هایی که کارشناسان ارزی را هم به کاهش قیمت ارز از روزهای آینده امیدوار کرده، اختلاف بالای قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی است؛ امروز قیمت خرید و فروش دلار و یورو در این صرافی‌ها ۷۰۰ تومان اختلاف داشت. فعالان بازار معتقدند بازارساز به‌زودی با ورود جدی به بازار قیمت‌ها را برمی‌گرداند و شاید اتفاقی مشابه شهریور ۹۷ در انتظار بازار باشد.

بسیاری از بازاری‌ها پیش‌بینی می‌کنند که به‌زودی ریزش شدید قیمت‌ها در بازار ارز رخ خواهد داد و این موضوع حتی در کانال‌های دلالی ارز نیز مطرح شده است و به خریداران هشدار می‌دهند که فعلاً در قیمت‌های بالا خرید ارز نداشته باشند چراکه حتماً ریزشی سنگین در راه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید