اخذ کارت بازرگانی در سال 1401 | چگونه خیلی راحت کارت بازرگانی بگیریم؟

    کد خبر :962159

کارت بازرگانی مجوزی است که همه بازرگانان باید جهت واردات و صادرات انواع کالاها اقدام به دریافت آن کنند. در گذشته کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران صادر می شد اما امروزه اگر بازرگانی بخواهد کارت بازرگانی دریافت کند باید وزارت صنعت و معدن نیز آن را تایید کند. همه اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی برای انجام فعالیت های خود نیاز به این کارت دارنده کارت بازرگانی برای افراد به صورت کارت بازرگانی حقیقی و برایش کتاب ما سه سال به صورت کارت بازرگانی حقوقی می باشد.

ترخیص کالا از گمرک بدون کارت بازرگانی تقریباً غیر ممکن است البته در برخی موارد افراد می ‌توانند بدون کارت بازرگانی کالاهایی از خارج وارد کنند که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد. اگر فرد در خصوص نحوه اخذ کارت بازرگانی اطلاعات درستی نداشته باشد امکان دارد یکی از مراحل مربوط به دریافت کارت را اشتباه انجام داده بدین ترتیب روند صدور کارت با مشکل مواجه شود.

قانون کارت بازرگانی

کارت بازرگانی همانند سایر کارت هایی که به اشخاص حقیقی یا حقوقی تعلق می گیرد دارای یک سری قوانین و شرایطی است که در اینجا جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان به شرح این موارد می پردازیم.

تمام اشخاص حقیقی که در ایران زندگی می کنند جهت اخذ کارت بازرگانی باید شرایط زیر را داشته باشند:

♦ تمام متقاضیان باید حداقل ۲۱ سال داشته باشند.

♦ مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه تجارت یا داشتن حداقل سه سال تجربه کاری در خصوص فعالیت های تجاری.

♦ آشنایی کامل با شرایط و قوانین گمرکی.

♦ داشتن برگه پایان خدمت یا برگه معافیت برای آقایان.

♦ عدم اشغال در ارگان های دولتی و استخدام رسمی.

♦ داشتن تمکن مالی جهت واردات کالا به کشور.

♦ ارائه تعهد کتبی مبنی بر عدم سوء استفاده از کارت بازرگانی.

♦ ارائه تعهد کتبی مبنی بر رعایت قوانین دولتی.

♦ عدم سوء پیشینه و برخورداری از صلاحیت اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی.

کلیه اشخاص حقیقی غیر ایرانی جهت اخذ کارت بازرگانی باید کلیه شرایطی که جهت دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص ایرانی بیان کردیم را داشته باشند، به استثنای برگه پایان خدمت یا برگه معافیت. این افراد همچنین باید پروانه کار و اقامت معتبر داشته باشند.

با رعایت شرایطی که بیان کردیم شما عزیزان به راحتی می توانید کارت بازرگانی خود را دریافت کنید. اعتبار کارت بازرگانی به مدت یک سال می باشد بعد از این مدت بازرگان می تواند با ارائه مدارک لازم نسبت به تمدید اعتبار کارت بازرگانی اقدام نماید.

ترخیص کالا با کارت بازرگانی

همه افرادی که می خواهند کالایی را از طریق مناطق آزاد وارد کشور کنند باید کارت بازرگانی داشته باشند. ترخیص کالا با کارت بازرگانی مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارد اما در برخی موارد فرد می ‌تواند بدون کارت بازرگانی کالاهایی را وارد و اقدام به ترخیص آنها کند. ترخیص کالا بدون کارت بازرگانی فقط برای ملوانان ایرانی، کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور، پیله وران، افرادی که در شهرهای مرزی زندگی می کنند و هم چنین کالاهایی که صدور آنها جنبه فروشی ندارد امکان پذیر می باشد.

باید ها و نباید های اخذ کارت بازرگانی

♦ افرادی که به عنوان کارمند در اداره ‌ها و دستگاه‌ های دولتی استخدام شده اند به هیچ عنوان نمی توانند کارت بازرگانی بگیرند.

♦ اشخاص حقوقی یا حقیقی تنها قادر به دریافت یک کارت بازرگانی می باشند.

♦ شخص متقاضی باید در تمام مراحل ثبت نام تا صدور کارت بازرگانی حضور داشته باشد.

♦ هر شرکت یا واحد ملکی تنها می تواند یک کارت بازرگانی بگیرد.

در چه صورتی کارت بازرگانی ابطال می شود؟

در صورتی که فرد مرتکب قاچاق شود طبق ماده ۳۱ قانون گمرک کارت بازرگانی او ابطال می شود. در صورتی که فرد قوانین و مقررات گمرکی را زیر پا بگذارد علاوه بر گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز می‌ تواند نسبت به ابطال کارت بازرگانی او اقدام کند. همچنین اگر بعد از صدور کارت بازرگانی معلوم شود که صاحب کارت یک یا چند شرط لازم جهت اخذ کارت را نداشته، کارت او باطل می شود.

ترخیص کالا در بندرعباس

ترخیص کالا کار ساده‌ ای نیست؛ بنابراین همه بازرگانان و افرادی که می‌ خواهند از طریق واردات کالا به کشور و فروش آنها درآمد زایی کنند باید به سراغ افراد متخصص بروند تا با راهنمایی آنها بتوانند کلیه کارهای مربوط به ترانزیت از ایران را انجام دهند. ترخیص کالا در بندر عباس توسط مشاوران و کارشناسان با تجربه بازرگانی تلاش و توسعه انجام می گیرد.  ترخیص کاران این مجموعه به خوبی با صفر تا صد ترخیص آشنایی دارند؛ بنابراین به راحتی در عرض چند روز می ‌توانند کارهای مربوط به ترخیص را انجام داده و در سریع‌ ترین زمان ممکن کالاها را از گمرک ترخیص کنند.

ترخیص کالا در تهران

تهران به علت موقعیتی که دارد بیشتر از سایر شهر ها مورد توجه بازرگانان قرار می‌ گیرد. کلان شهر تهران امکانات خوبی در اختیار بازرگانان و ترخیص کاران قرار داده است؛ بنابراین بیشتر بازرگانان و افرادی که در زمینه تجارت فعالیت دارند، ترجیح شان بر این است که کالاهای خود را در تهران ترخیص کنند. ترخیص کار حرفه ای در طول زمان ترخیص در کنار شما قرار دارد و کلیه کارهای مربوط به ترخیص کالاها در گمرک را انجام می دهد.

خدمات ثبت سفارش کالا

کارشناسان حرفه ای بازرگانی تلاش و توسعه با تکیه بر دانش، اطلاعات، تجربه و مهارتی که در زمینه ثبت سفارش و ترخیص انواع کالا ها از گمرک دارند؛ به خوبی از عهده کارها بر می آیند. بدین ترتیب اگر می خواهید کالایی خریداری کرده و آن را از طریق مناطق آزاد وارد کشور کنید، باید با افراد متخصص مشورت کنید تا به هنگام ترخیص به مشکل بر نخورید.

اگر در خصوص نحوه ثبت سفارش واردات و جزئیات ترخیص کالا از بنادر ایران سوالی داشته باشید بهتر است با استفاده از شماره تلفن های زیر با مشاوران شرکت ثبت سفارش واردات تماس حاصل نمایید. مشاوران با تجربه شرکت ثبت سفارش کالا در خصوص الزامات و مدارک مورد نیاز جهت ثبت سفارش و انجام مرحله به مرحله ترخیص اطلاعات زیادی دارند؛ بنابراین بهتر می‌ توانند شما عزیزان را راهنمایی کنند.

از جمله راه های ارتباطی شما عزیزان با مشاوران بازرگانی تلاش و توسعه می توان به شماره تلفن های این شرکت و وب سایت اینترنتی آن اشاره کرد. مشاوران و کارشناسان این مجموعه ۲۴ ساعت شبانه روز بدون هیچ محدودیت زمانی در دسترس مشتریان قرار دارند. جهت بهره مندی از خدمات این مجموعه تنها کافیست با شماره تلفن شرکت تماس حاصل نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید