اختلاف سراسقف کلیسای کاتولیک با رهبر واتیکان درباره واکسن کرونا

    کد خبر :852671

سراسقف کلیسای کاتولیک آمریکا بر خلاف توصیه صریح پاپ فرانسیس رهبر واتیکان گفته است که نظامیان باورمند به این مذهب، اجباری به دریافت واکسن کووید – ۱۹ ندارند.

به گزارش ایرنا از تارنمای اینسایدر؛ وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در ۲۴ اوت (۱۱ شهریور ماه) به همه نزدیک به ۲ میلیون عضو ارتش ابلاغ کرد که باید واکسن دریافت کنند یا درخواست معافیت از اجرای این دستور را به دلایل پزشکی یا مذهبی بدهند.

اما تیموتی پی بروجلیو روز سه شنبه در بیانیه ای به نیروهای مسلح اعلام کرد که نظامیان کاتولیک مذهب، اجباری به دریافت واکسن ندارند. پاپ فرانسیس که در ژانویه واکسینه شد، در ماه اوت از همه پیروانش درخواست کرد که واکسن دریافت کنند.

بروجلیو از همه نیروهای نظامی که از واکسن زدن خودداری می کنند، خواست که با پوشاندن دهان و صورت، رعایت فاصله گیری اجتماعی و تست دادن، کاملا از گسترش کووید ۱۹ جلوگیری کنند.

کارکنان نیروی هوایی آمریکا تا ۲ نوامبر (۱۱ آبان)، کارکنان نیروهای دریایی و تفنگداران دریایی تا ۲۸ نوامبر (۷ آذر) و کارکنان نیروی زمینی تا ۱۵ سدمابر (۲۴ آبان) برای اجرای این فرمان مهلت دارند و صدها هزار تن از کارکنان باقیمانده نیروهای مسلح، تا ۱۰ اکتبر (۱۹ آذر) واکسن دریافت کرده اند. هر چند برخی از کارکنان ارتش ایالات متحده به دلیل باورهای مذهبی، درخواست مستثنی شدن از این دستور را داده اند، اما شماری نیز در اعتراض به آن از ارتش خارج شده اند.

بسیاری از باورمندان به شاخه کاتولیک مسیحیت، در پی تصور کاربرد سلول جنین سقط شده برای تولید واکسن ویروس کرونا، با دریافت آن مخالفت می کنند. اما هیچ گونه نشانه هایی مرتبط با سلول های جنین در هیچ یک از واحدهای واکسن های تولید شده، باقی نمی ماند و کاربرد سلول ها برای ساخت و تولید داروها مانند واکسن ها، در رشته پزشکی، امری مرسوم و معمول است.

سران مذهب کاتولیک، واکسن های فایزر و مدرنا را از این نظر، قابل قبول دانسته اند، زیرا از سلول های جنین تنها برای ساخت واکسن اولیه استفاده می کنند و نه تولید آن.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید