احیای جاده ابریشم می تواند باعث ایجاد صلح در کشورهای حوزه راه ابریشم شود

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۴۷
    کد خبر :216434

رئیس مجمع شهرهای جاده ابریشم با تاکید بر احیای این جاده گفت: احیای این جاده می تواند باعث صلح پایدار در حوزه کشورهای راه ابریشم شود.

«مسعود نصرتی» روز شنبه در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم افزود: احیای جاده ابریشم می تواند باعث رشد اقتصادی شهرهای این جاده شود.
رئیس مجمع شهرهای جاده ابریشم ادامه داد: جاده ابریشم مجموعه از جاده های راهبردی است که شرق و غرب آسیا را به هم متصل می کرد. جاده ابریشم ارتباط کاملی از شبکه های راهبردی بوده است.
نصرتی تصریح کرد: ایران به عنوان پل ارتباطی می تواند کشورهای میانه را به آب های آزاد متصل کند و با توسعه همکاری های سیاسی، فرهنگی و تاریخی را توسعه دهد.
وی ادامه داد: جاده ابریشم در طول 1000سال عامل رشد کشورهای مجموعه آن بوده است. احیای این جاده می تواند باعث رشد کشورهای عضو این جاده شود و همکاری متقابل باعث رشد این کشورها و همکاری های متقابل می شود و می تواند باعث رشد بازارهای منطقه ای شود.
رئیس مجمع شهرهای جاده ابریشم خاطر نشان کرد: می توانیم با همکاری شهرهای این جاده، باعث رشد پایدار کشورهای خود شوند. مجمع جهانی جاده ابریشم یک سازوکار بنیادی است و می توان در فضای صلح آمیز باعث رشد توسعه پایدار شوند.
وی افزود: یکی از ظرفیت های احیای جاده ابریشم می تواند در توسعه گردشگری موثر باشد، وجود اقوام مختلف در این جاده ظرفیت بی انتهایی جهت رونق گردشگری و توسعه پایدار را در اختیار کشورهای عضو قرار می دهد.

** کشورهای توسعه یافته باید به کشورهای کمتر توسعه یافته کمک کنند
«محبوب عنام» نایب رییس حزب ملی بنگلادش نیز در سخنرانی خود در بیست ونهمین کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم خواستار کمک کشورهای پیشرفته توسعه یافته و در حال توسعه به کشورهای کمتر توسعه یافته شد.
عنام در سخنرانی خود تاکید : برای ایجاد صلح باید فرهنگ های مختلف باید باهم همزیستی داشته باشند و لازم است برای رسیدن به توافق، تلاش های زیادی کرد. باید تفاوت ها وتفکرات جدید و مختلف را بپذیریم.
وی ادامه داد: کشورهای مختلف حوزه راه ابریشم باید بتوانند به کشورهای توسعه نیافته کمک کنند و احزاب مختلف سیاسی نیز در کنار هم باشند تا بتوانند به مظلومان مانند مسلمانان روهینگیا کمک کنند.
عنام تصریح کرد: کشورهای مختلف این جاده باید زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی مورد نظر را ایجاد کنند و برای این کار باید همکاری های دو طرفه یا چند طرفه داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه ‘راه ابریشم’ از روز گذشته –جمعه- با سخنرانی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان در محل سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار کرد.
این کنفرانس دو روزه به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار و عصر امروز -شنبه- نیز به کار خود پایان می دهد.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی «نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی» ، «احزاب و توسعه پایدار شهری» و «نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم» سخنرانی کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید