احراز هویت ثنا با یوآیدی، راحت‌تر از گذشته

    کد خبر :829202

احتمالاً شما نیز به‌خاطر دارید که تا چند سال گذشته تمام ابلاغیه‌های قوه قضاییه توسط پیک یا سربازان وظیفه به دست افراد می‌رسید. این شیوه مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشت.

گاهی اوقات مأموران قوه قضاییه بارها به نشانی افراد مراجعه می‌کردند تا ابلاغیه‌ها را به آن‌ها تحویل دهند؛ اما به دلایل مختلف موفق به انجام این کار نمی‌شدند. این معضل به‌تنهایی باعث اطاله دادرسی و انباشت حجم انبوهی از پرونده‌های قضایی در محاکم مختلف می‌شد. سرانجام سامانه ثنا به‌عنوان یک راه‌حل هوشمندانه برای برطرف‌کردن این مشکل توسط قوه قضاییه رونمایی شد. در حال حاضر تمام ابلاغیه‌های قضایی از طریق این سامانه به اطلاع افراد می‌رسد. تنها نکته در خصوص استفاده از این سامانه نیز انجام یک مرتبه احراز هویت سامانه ثنا است.

هر فرد که پرونده‌ای در دست رسیدگی نزد قوه قضاییه دارد، باید یک مرتبه احراز هویت ثنا را انجام دهد تا بتواند از آن پس ابلاغیه‌های قضایی را به‌صورت الکترونیکی دریافت کند. یوآیدی به‌عنوان همکار قوه قضایی در راستای احراز هویت ثنا فعالیت می‌کند. در این راستا قصد داریم در ادامه به بررسی مراحل احراز هویت در سامانه ثنا بپردازیم. با ما همراه باشید.

مراحل احراز هویت ثنا با یوآیدی به‌صورت کاملاً غیرحضوری

احراز هویت ثنا از چند مرحله ساده تشکیل شده است که می‌توان ظرف چند دقیقه به‌راحتی آن‌ها را به پایان رساند. برای این منظور حتماً از تلفن همراه هوشمند که قابلیت ضبط ویدئو و تصویر سلفی دارد، استفاده کنید. در این راستا ابتدا باید برای ثبت‌نام در سامانه ثنا اقدام کنید. در مرحله ثبت‌نام مجموعه‌ای از اطلاعات هویتی شما دریافت می‌شود. به‌محض اتمام ثبت‌نام اولیه، وارد صفحه احراز هویت ثنا می‌شوید.

پرداخت کارمزد

در صفحه جدید از منوی کشویی گزینه شرکت یوآیدی را انتخاب کنید. سپس روی گزینه پرداخت بزنید. توجه داشته باشید که فرآیند احراز هویت ثنا مستلزم پرداخت کارمزد است. پس از پرداخت کارمزد، باید روی گزینه احراز هویت غیرحضوری بزنید تا فرآیند احراز هویت ثنا با یوآیدی آغاز شود.

ثبت نمونه امضا

در این مرحله لازم است تا نمونه امضای خود را در کادر مشخص شده ثبت کنید. برای آنکه در این مرحله به مشکل برنخورید، حتماً از اینترنت پرسرعت استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که گوگل کروم، بهترین مرورگر برای احراز هویت ثنا به شمار می‌رود.

ضبط ویدیوی سلفی

در مرحله سوم و آخر احراز هویت سامانه ثنا، نوبت به ضبط یک ویدئو سلفی 5 ثانیه‌ای می‌رسد. در این صفحه یک کادر مشاهده می‌کنید که مشابه گردی صورت انسان است. باید چهره خود را به‌گونه‌ای که دقیقاً تمام صورت شما داخل این کادر قرار بگیرد، تنظیم کنید. سپس دکمه شروع را بزنید. ویدئویی 5 ثانیه‌ای به طور خودکار از چهره شما ذخیره می‌شود.
اگر تمام مراحل طی شده مورد تأیید سامانه قرار بگیرد، پیام “درخواست احراز هویت شما با موفقیت ارسال شد” در صفحه به نمایش در می‌آید. همچنین در انتها ظرف مدت زمان کوتاهی یک پیامک حاوی رمز شخصی سامانه ثنا برای شما ارسال می‌شود. به‌این‌ترتیب فرآیند احراز هویت ثنا با یوآیدی به پایان می‌رسد.

نکات مهم در خصوص احراز هویت ثنا با یوآیدی

چند نکته مهم در خصوص احراز هویت سامانه ثنا وجود دارد که عبارتند از:
• چنانچه در پس از پرداخت کارمزد، در هر یک از مراحل احراز هویت مشکلی به وجود آمد، جای نگرانی ندارد. می‌توانید فرآیند احراز هویت را از ابتدای مجدداً طی کنید. البته سامانه به طور خودکار تشخیص می‌دهد که شما کارمزد را پرداخت کرده‌اید و به همین دلیل دیگر هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود.
• به‌منظور حفظ امنیت سامانه، سقف تعداد دفعات تکرار احراز هویت با یک کارگزاری تنها سه بار در نظر گرفته شده است. اگر به هر دلیل در سه بار موفق به اتمام فرآیند احراز هویت نشدید، باید کارگزاری خود را عوض کنید.
• سعی کنید در یک محیط با نور کافی کار ضبط ویدئو سلفی را انجام دهید تا پیغام خطا دریافت نکنید. همچنین تنها یک چهره باید در ویدیو قابل مشاهده باشد و فاصله لنز دوربین نیز از چهره شما باید در حد مناسبی قرار داشته باشد.
• توجه داشته باشید که سامانه ثنا و سنا را با یکدیگر اشتباه نگیرید. سامانه ثنا برای ابلاغیه‌های الکترونیک قضایی و سامانه سنا برای ثبت روزمره مبادلات ارزی زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کند.
• درصورتی‌که از موبایل اندروید استفاده می‌کنید، مرورگر کروم به‌عنوان بهترین گزینه برای احراز هویت ثنا به شمار می‌رود. همچنین برای دارندگان موبایل iOS نیز بهتر است از مرورگر safari استفاده کنند.

یوآیدی گامی بزرگ در مسیر دولت الکترونیک

یکی از مشکلاتی که بر سر راه دولت الکترونیک وجود داشت، مسئله احراز هویت افراد برای استفاده از خدمات دستگاه‌های مختلف بود. یوآیدی با ایجاد زیرساخت احراز هویت دیجیتال این مشکل را به طور کامل برطرف کرده است. به‌این‌ترتیب یک مانع بزرگ از سر راه تحقق دولت الکترونیک برداشته شد.

خدمات احراز هویت ثنا به‌صورت غیرحضوری با هزینه‌ای بسیار ناچیز انجام می‌شود. مهم‌تر از همه، مسئله جلوگیری از اتلاف وقت و تسریع فرآیندها است که احراز هویت دیجیتال با یوآیدی این مهم را محقق کرده است. پس از راه‌اندازی موفق سامانه ثنا، بخش قابل توجهی از مراجعات به محاکم قضایی کاهش پیدا کرده است که در نوع خود دستاورد بسیار بزرگی به شمار می‌رود. شفافیت و اعتماد حاصل کار یوآیدی در ایجاد زیرساخت احراز هویت دیجیتال است.

یوآیدی، به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرایند احراز هویت سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. همچنین محصولی به منظور رفع مشکل احراز هویت کاربران صرافی رمزارز، ارائه داده است. بانک ها به منظور احراز هویت کاربران خود و نیز تایید هویت آنها می توانند از سرویس یوآیدی استفاده نمایند.

پایان رپرتاژآگهی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید