احتمال پیروزی شکننده نتانیاهو در انتخابات اسرائیل

    کد خبر :795603

چهارمین انتخابات اسرائیل در دو سال باز همپیروزی قطعی نخواهد داشت. بر اساس شمارش بخش عمده آرا، انتظار می‌رود احزاب نزدیک به بنیامین نتانیاهو نتوانند اکثریت پارلمان را به دست آورند. همزمان آرای غیرمنتظره حزب عربی- اسرائیلی “رعم”، راه نتانیاهو را برای تشکیل یک دولت ائتلافی دشوار کرده است.

با شمارش ۹۰ درصد آرا، بلوک احزاب دست راستی همسو با نتانیاهو توانسته اند ۵۹ کرسی کسب کنند، دو کرسی کمتر از میزان لازم برای کسب اکثریت پارلمان.

همزمان حزب عربی- اسرائیلی “رعم” در یک اتفاق غیر منتظره توانسته پنج کرسی به دست آورد. حزب “رعم” با این این تعداد کرسی می‌تواند در توازن قدرت و تشکیل دولت آینده نقش ایفا کند.

منصور عباس رهبر حزب “رعم” می‌گوید مایل است با همه جناح‌ها مذاکره کند.

برآورد می‌شود حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو حدود ۳۰ کرسی در پارلمان را کسب کند. این تعداد کمتر از انتخابات قبلی است. نتانیاهو این رای‌گیری را یک موفقیت بزرگ توصیف کرده بود.

براساس نظرسنجی از کسانی که در انتخابات روز سه شنبه اسرائیل پای صندوق های رای رفته اند، پیش بینی شده بود حزب لیکود تحت رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر بیشترین کرسی ها را به دست آورد، با این حال توانایی او برای تشکیل دولت همچنان در سایه ای از ابهام قرار دارد.

منبع: بی بی سی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید