احتمال دستیابی به توافق پسابرگزیت در امروز

    کد خبر :771719

منابع خبری از احتمال دستیابی به توافقی پسابرگزیت میان اتحادیه اروپا و انگلیس در امروز خبر دادند.

بی بی سی در گزارشی اعلام کرد مذاکرات پسابرگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا تا اواخر شب گذشته ادامه داشت و احتمال می‌رود تا توافقی در امروز، پنجشنبه اعلام شود.

بر اساس این گزارش، مذاکره کنندگان در بروکسل در تلاش هستند تا جزئیات در خصوص حق و حقوق ماهیگیری که مانعی برای دستیابی به یک توافق در طول ماه‌های مذاکره بود را نهایی کنند.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، بوریس جانسون، کابینه خود را از دستیابی به پیشرفت‌هایی مطلع کرده است.
بی بی سی در ادامه به نقل از یکی از دبیران بخش سیاسی خود اعلام کرد که گفته است دولت انگلیس در خصوص دستیابی به یک توافق بسیار مطمئن است.

بی بی سی در خبر دیگری اعلام کرد اتحادیه اروپا و انگلیس در شُرف امضای یک توافقنامه تجاری پسابرگزیت هستند. این شبکه همچنین نوشته است مذاکره کنندگان در حال کار بر روی جزئیات نهایی هستند.

انتظار می‌رود که سند توافق در خصوص ۲ هزار صفحه باشد و هر دو طرف، تا تاریخ ۳۱ دسامبر، زمانی که انگلیس از قوانین اتحادیه اروپا خارجی می‌شود، موافقت پارلمان‌های دو طرف را کسب کند.

برخی منابع در اتحادیه اروپا گفته اند بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و «اورزولا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا با یکدیگر به منظور تلاش برای برداشتن موانع تا پیش از توقف مذاکرات در کریسمس در تماس هستند.

به گزارش دانشجو، گفتنی است روز گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند در نشستی که روز گذشته میان سران اتحادیه اروپا و انگلیس پیرامون توافق پسابرگزیت برگزار شد، اختلاف نظراتی بر سر موضوعات اصلی وجود داشت و آن‌ها در تلاش بودند تا توافق تجاری را به موقع منعقد کنند تا از اختلافات احتمالی در پایان سال جلوگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید