احتمال افت بورس آمریکا در 2020

    کد خبر :664591

سوابق معاملاتی بورس آمریکا نشان می‌دهد که ممکن است شاخص‌های بورس این کشور در سال 2020 افت ارزش را تجربه کند.

 

به نقل از رویترز، در صورتی که سوابق معاملاتی را مدنظر قرار دهیم ممکن است بورس آمریکا برای سال آینده میلادی با توجه به رشد بیش از حد طی سال جاری، شاهد افت قابل توجه رشد شود.

 

 

در سال 2019 شاخص S&P500 معادل 28 درصد رشد کرده که در صورتی که با همین رقم این هفته و پیش از تعطیلات کریسمس بسته شود، از نظر میزان رشد سالانه طی 22 سال گذشته، دومین سال با بالاترین رشد خواهد بود.

 

 

سوابق معاملاتی از سال 1928 حاکی از آن است که پس از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یک سال با رشد 20 درصد یا بیشتر ‌شاخص S&P500 رشد متوسط حدود 6 درصدی تجربه کرده است که کمتر از متوسط 7.6 درصدی این شاخص برای تمام سال‌ها فعالیت محسوب می‌شود.

 

به گزارش فارس ،مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارشناسان اقتصادی می‌گویند؛ دلایل زیادی وجود دارد که به این نتیجه برسیم که بورس آمریکا به روند رشد بالای خود برای سال‌های آتی ادامه نخواهد داد.

 

ریان دتریک، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه LPL فایننشیال می‌گوید؛ امسال بورس آمریکا خیلی رشد کرد، اما سال گذشته ما در سه ماهه چهارم عملکرد بدی را شاهد بوده‌ایم.

 

سال گذشته میلادی شاخص S&P500 بورس آمریکا بدترین افت را از سال 2008 تاکنون تجربه کرد؛ چراکه سرمایه‌گذاران نگران تداوم جنگ تجاری بین چین و آمریکا و ورود اقتصاد جهانی به رکود بوده است.

 

تغییر سیاست‌های بانک مرکزی فدرال آمریکا در اوایل ماه ژانویه و روند کاهش نرخ بهره در این کشور باعث شد تا در سال جاری شاهد بالا رفتن شاخص بورس در این کشور باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید