احتمال خانه تکانی بیشتر در کابینه رئیسی/ فاطمی امین از وزارت صمت می‌رود؟

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷
    کد خبر :987521
تغییر وزیر صمت

برخی خبرها از قطعی شدن تغییر وزیر صمت روایت می‌کنند؛ خبرهایی که تاکنون صحت آن تایید نشده است اما برخی تغییرات اخیر در کابینه دولت، می‌تواند نشانه‌ای از ادامه خانه‌تکانی ابراهیم رئیسی محسوب شود.

در چند روز گذشته ابراهیم رئیسی دست به تغییرات در کابینه دولت زده است و بر همین اساس، مسعود میرکاظمی رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه و همچنین سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر وقت جهاد کشاورزی از دولت خداحافظی کردند.

در همین راستا، برخی خبرها حکایت از یک تغییر دیگر در دولت سیزدهم دارد. خبرگزاری تسنیم امروز در خبری مدعی شده است که «به نظر می‌رسد درباره مدیریت عالی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت که اتفاقاً چالش‌های قابل‌توجهی هم برای دولت و هم شخص رئیس‌جمهور ایجاد کرده است، احتمالاً تصمیم‌گیری شود تا شاهد اصلاح برخی رویه‌ها و بهبود وضعیت خودرو باشیم.»

این خبرگزاری همچنین نوشته است: «مسأله خودرو به‌تنهایی چالش‌های مهمی ایجاد کرده است و به‌نظر می‌رسد تغییر وزیر صمت که پیش از این هم به همین دلیل در مجلس استیضاح (ناموفق) شد، می‌تواند بخشی از مشکلات را حل‌وفصل کند و اعتماد مردم را به مدیریت دولت در این بخش برگرداند.»

البته این رسانه چند روز قبل نوشته بود که احتمال تغییر یک وزیر غیراقتصادی هم وجود دارد. این رسانه حامی دولت سیزدهم در این رابطه نوشت: «برخی منابع به تسنیم گفتند که احتمال جابجایی وزیر یکی از وزارت‌خانه‌های غیراقتصادی دولت نیز طی هفته‌های آینده وجود دارد. این وزیر بنا به شرایط جسمی، از رئیس‌جمهور خواسته است که درباره ادامه فعالیت او تصمیم بگیرد.»

به گزارش اکوایران، هنوز خود وزارت صمت یا هیچ شخص و نهادی در ریاست جمهوری نسبت به این گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان نداده اما باید این را در نظر داشت که گمانه‌زنی رسانه‌های حامی دولت درمورد تغییر رئیس سازمان برنامه و وزرای آموزش و پرورش و کشاورزی بعد از چند روز به واقعیت بدل شد؛ ضمن اینکه در تغییرات اخیر هم صحبت از احتمال چهار تغییر مهم بود اما دو تغییر مهم و یک تغییر نیمه‌مهم رخ داد. این‌بار هم اگر قرار باشد گمانه‌زنی اخیر به واقعیت تبدیل شود، بنابراین احتمال تغییر وزیر صمت و یک وزیر غیراقتصادی وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید