احتمالا سه دوز واکسن برای محافظت کامل در برابر کرونا لازم است

    کد خبر :842902
احتمالا سه دوز واکسن برای محافظت کامل در برابر کرونا لازم است

آنتونی فاوچی، مشاور ارشد کرونای کاخ سفید گفت تزریق دوز سوم یادآور واکسن کرونا محافظت در برابر آن را به حد بالاتری از قبل می‌رساند و احتمالا در آینده باید رژیم سه‌دوزی واکسن‌های کرونا را به کار برد.

فاوچی گفت شرکت‌های فایزر و مدرنا ابتدا داده‌های مربوط به تزریق دوز سوم یادآور واکسن‌هایشان را در اختیار سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خواهند گذاشت، بعد FDA تزریق دوز سوم را باید تایید کند و سپس هیات مشاوران واکسن «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا» باید تجویز دوز سوم را توصیه کند.

فاوچی گفت ممکن است در نهایت معلوم شود که بهترین گزینه برای ایمن‌ کردن افراد در برابر کووید-۱۹ استفاده از سه دوز واکسن است.

او گفت: «آنچه ما اکنون نه تنها در ایالات متحده بلکه در کشورهای دیگر مشاهده می‌کنیم این است که حفاظت ناشی از واکسن‌ها در برابر کرونا به خصوص سویه‌ی دلتای آن به مرور زمان کاهش می‌یابد.»

او توضیح داد که کاهش محافظت ناشی از واکسن‌ها می‌تواند به عفونت‌های رخنه‌ای (عفونت با وجود واکسیناسیون) و عفونت‌های رخنه‌ای به بستری شدن افراد بینجامد.

فاوچی گفت: «هنگامی که به شواهد به دست آمده از بررسی‌ها در آمریکا نگاه می‌کنیم، جای تردیدی باقی نمی‌ماند که اثربخشی واکسن‌ها در برابر عفونت، یعنی عفونت علامت‌دار در طول زمان کاهش پیدا کرده است. همچنین بر اساس چند بررسی دیگر، شواهدی دال بر کاهش محافظت واکسن در برابر بستری شدن هم وجود دارد…»

فاوچی با اشاره به داده‌های به دست آمده از اسرائیل که حدود یک ماه از لحاظ واکسیناسیون و دوزهای یادآور از آمریکا جلوتر است، گفت این بررسی‌ها نشان داده‌اند که کاهش قابل‌توجهی در محافظت ناشی از واکسن در جلوگیری از عفونت و نیز در جلوگیری ار بستری شدن رخ داده است.

فاوچی در عین حال گفت با توجه به همین داده‌ها خبر خوب این است که تزریق دوزهای سوم یادآور واکسن باعث محافظت «بسیار قوی» در برابر عفونت و بستری شدن شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، فاوچی گفت: «نکته مهم این است که داده‌های آنها همچنین نشان می‌دهند تزریق دوزهای یادآور باعث برقرار دوباره محافظت حتی به میزان بالاتر از پیش در برابر عفونت و بستری شدن می‌شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید