احترام و پاسداشت کادر درمان فعال در بخش کرونا؛ درس بزرگی که یک راننده تاکسی آنلاین به همه مردم ایران داد

    کد خبر :768511

در روزهای اخیر فایل صوتی منتسب به یک راننده تاکسی آنلاین در فضای مجازی منتشر شده و سر و صدای زیادی به راه انداخته است، آنقدر که حتی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز به آن واکنش نشان داد؛ فایلی کوتاه ولی به غایت تأثیر گذار که البته برخی در واقعی بودنش تردید دارند.

به گزارش «بازتاب»، در این فایل صوتی که مرتبط به مکالمه راننده یکی از شرکت های تاکسی آنلاین با اپراتور مجموعه است، راننده ای به نام آقا مکوندی، با خانمی به نام آخوندی (اپراتور) تماس برقرار می کند و از وی خواهش می کند تا شرکت هزینه دریافت شده از مسافرش را به حساب وی بازگرداند.

مکوندی چرایی این درخواست را کمک و حمایت حداقلی خود از پرستاران و کادر درمان بخش کرونا عنوان می کند و می افزاید: مسافری که سوار کرده بودم، پرستار بخش کرونا بیمارستان است و من از آنها کرایه نمی گیرم، ولی چون این مسافر به صورت آنلاین کرایه را پرداخت کرد، امکان بازگرداندن کرایه اش را ندارم.

شرکتی که آقای مکوندی در آن مشغول به کار است، روز گذشته با انتشار فایل صوتی مکالمه وی با اپراتور شرکت در فضای مجازی، او را به عنوان «سفیر مهربانی» معرفی و اعلام کرد که پاداشی برای این راننده در نظر گرفته است.

این فایل صوتی در شبکه های مجازی به ویژه توئیتر با واکنش غیر قابل توصیفی رو به رو شد و کار به جایی رسید که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی این راننده تاکسی اینترنتی با اپراتور شرکت ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی، نسبت به این رویداد واکنش نشان داد.

واعظی در بخشی از متن اینستاگرامی خود نوشت: هموطن گرامی، جناب آقای مکوندی! به قلب بزرگ شما، مهربانی بی‌حدوحصرتان و به انسانیتی که از تک تک واژه‌های شما می‌جوشد، افتخار می‌کنیم. وجود انسان‌های نازنینی مثل شما، همان پنجره‌ای است که نور‍ِ امید و خوشبختی را به آینده این مرزوبوم می‌تاباند. پاینده و سلامت باشید.

همانطور که اشاره شد واکنش ها به این فایل صوتی خیلی زیاد بوده و عمده کاربران فضای مجازی روایت کرده اند که از این اقدام متأثر شده اند. هر چند که برخی نیز در صحت و سقم این فایل تردید دارند و بر این باور هستند که آنچه در این روزها در مورد فایل مورد نظر مطرح می شود، واقعی نیست و تنها یک ترفند هوشمندانه از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی برای تبلیغ و دیده شدن است!

به عنوان مثال این نگاه توسط یکی از اعضای کادر درمان کشور مورد تأکید قرار گرفته و او در این باره نوشته است: من نمی‌دانم ماجرای مکوندی و فایل صوتی واقعی‌ست یا حربه‌ای مبتکرانه برای استفاده‌ی تبلیغاتی از بحران کرونا ولی یک چیز را خوب می‌دانم. من و همکارانم بارها از آشنا و غریبه رفتارهایی دیده‌ایم که انگار جذامی و جن‌زده‌ایم. رؤیاپردازی زیباست اما واقعیت مهیب‌تر از رؤیاهای ماست…

فارغ از تردید این عضو محترم کادر درمان به رخداد مورد اشاره و نیز روایت های زیبای بسیاری دیگر از کاربران، آنچه که در پس این ماجرا دیده می شود، چیزی نیست جز لزوم تکریم بیشتر و بیشتر کادر درمان و نیروهای خدومی که شبانه روز در حال پرستاری و خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند.
شهروندانی که همانند همه ما خانه و زندگی و عزیزانی دارند که باید بخش زیادی از فکر و ذهنشان را متوجه آنان کنند، اما در شرایط بحرانی کنونی بیش از آنچه که وظیفه ذاتی و قانونی شان است، در حال تلاش برای کمک به بیماران کرونایی هستند.

می توان گفت این موج رسانه ای شکل گرفته بار دیگر نشان داد که کادر درمان و نیروهای حاضر در خط مقدم مقابله با کرونا تنها نیستند و جمع زیادی از شهروندان ایرانی مثل افرادی چون آقای مکوندی فکر و ذهنشان پیش آنها و خدماتی است که در قبال جامعه انجام می دهند.
از سویی نیز این رخداد با فرض صحت نشان می دهد که در دنیایی که برخی اختلاس گران، مدیران فاسد و… به هر نحو ممکن در پی سودجویی و اصطلاحاً کسب درآمد از راه های نامشروع هستند، هنوز افرادی مثل آقای مکوندی در جامعه وجود دارند که حاضرند از اندک سرمایه های خود برای حمایت از اموری که نفع جمعی در آن وجود دارد، بگذرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید