اجزای سایبان ماشین

    کد خبر :937554

سایبان‌های ماشین ثابت و متحرک دارای اجزای مختلفی هستند:

اسکلت سایبان

اسکلت سایبان ماشین بخشی است که سقف سایبان بر روی آن قرار می‌گیرد. اسکلت سایبان‌های خودرو از آلومینیوم یا فلزات دیگر ساخته می‌شوند. در ساخت اسکلت سایبان‌های ثابت و دائمی، فلزات با دوام، و با مقاومت بالاتر مانند آهن به کار می‌روند. اما در ساخت سایبان‌های کمپینگ و انواع دیگر آن می‌توان از آلومینیوم هم استفاده کرد.

بازوهای سایبان

بازوهای سایبان بخشی از سازه است که در باز و بسته شدن سایبان موثر است. بازوها از یک طرف به اسکلت، و از طرف دیگر به پوشش سقف وصل می‌شوند. بازوهای سایبان نقش اصلی را در باز و ثابت نگه داشتن سقف‌های مختلف دارند.

پوشش سقف

پوشش سقف بخشی از سایبان ماشین است که روی خودروی شما سایه می‌اندازد. پوشش سقف در سایبان‌های ثابت و متحرک از مواد مختلفی ساخته می‌شود. پروفیل آهنی یکی از این مواد است که در ساخت سایبان‌های ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد. درباره مشکلات استفاده از پوشش آهنی پیش از این اشاره شد. ورق‌های غیرفلزی مانند یو پی وی سی، مواد پلی کربنات و پلیمری از دیگر مواد مناسب پوشش سقف هستند. در سقف‌های متحرک و برخی سقف‌های ثابت هم پارچه ‌برای پوشش‌دهی سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چادر

یکی از اجزای تشکیل‌دهنده سایبان پارکینگ ، چادر یا رویه آن در سقف‌های چادری است. پارچه‌های سایبان‌های خودرو از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که پارچه‌های نانو از بهترین آنها هستند. پارچه‌های پی وی سی هم از نمونه پارچه‌های بادوام برای پوشش سقف‌های سایبان خودرو هستند. پارچه‌های پی وی سی مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب باران، رطوبت و گردوخاک دارند. رنگ‌بندی پارچه‌های پی وی سی متنوع و بسیار است. برخی چادرهای سایبان خودرو هم از جنس برزنت ساخته می‌شوند.

چادر سایبان‌های خودرو در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند که امکان انتخاب به خریداران آن می‌دهد. چادر سایبان خودرو را می‌توانید در رنگی ساده انتخاب کنید و طرح و لوگوی مورد نظر خود را بر روی آن چاپ کنید.

قلاب سایبان

با استفاده از قلاب می‌توان سایبان خودرو را به پائین گلگیر یا دستگیره درهای ماشین اتصال داد. جنس این قلاب‌ها از پلاستیک یا آلومینیوم است.

نویسنده : احسان شیدا

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید