اتمام عملیات پایش وضعیت روکش آسفالت بزرگراه‌ها و خطوط بی.آر.تی

    کد خبر :559344

عملیات پایش مکانیزه وضعیت روکش آسفالت معابر بزرگراهی و خطوط بی.آر.تی که از مدتی قبل از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران آغاز شده بود به اتمام رسید.

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن اعلام اتمام عملیات ارزیابی مکانیزه وضعیت روکش آسفالت تمام خطوط اتوبوس تندرو (بی.آر.تی) به طول 396 کیلومتر، از پیشرفت 100 درصدی این طرح در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران خبر داد.

وی گفت: بیش از 3700 کیلومتر از معابر بزرگراهی شهر تهران (در قالب عرض 3 متری سامانه ارزیابی مکانیزه) شناسایی و برداشت شده است و به این ترتیب اجرای عملیات بهسازی بزرگراه ها و خطوط بی آر تی در سال جاری، منطبق بر نوع و میزان آسیب های وارده خواهد بود.

وی با بیان آنکه خروجی سیستم پایش مکانیزه معابر بزرگراهی، راهکارهایی را به صورت عدم نیاز به اقدامات اجرایی، درزگیری، لکه گیری سطحی، لکه گیری عمقی و تراش و روکش برای هریک از مقاطع بزرگراهی پیشنهاد خواهد کرد، یادآور شد: افزایش دقت تشخیص عوارض سطح معابر در این روش و انطباق اقدامات ترمیمی با نوع و میزان آسیب های وارده، نوید بخش صرفه جویی 60 درصدی در هزینه های عملیات نگهداشت معابر بزرگراهی و مسیرهای اتوبوس تندرو است.

به گزارش فارس،صبوری با یادآوری این نکته که 10 درصد کل تماس های ثبت شده در سامانه های نظارت همگانی شهرداری تهران و 55 درصد پیام های مرتبط با حوزه فنی و عمرانی مربوط به مرمت روکش آسفالت معابر بزرگراهی و غیر بزرگراهی است، بهره مندی از معابر مناسب را یکی از خواسته های اصلی شهروندان از مدیریت شهری دانست و ابراز امیدواری کرد استمرار اقدامات جاری در حوزه نگهداشت معابر، سبب افزایش سطح رضایتمندی عمومی در آینده نزدیک شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید