اتفاقی عجیب در جایگاه‌های عرضه سوخت

    کد خبر :859396
اتفاقی عجیب در جایگاه‌های عرضه سوخت

هنوز مدت زیادی از انتشار خبر متواری شدن رانندگان از پمپ‌بنزین و سوخت‌دزدی نگذشته بود که کارگران جایگاه‌ها به تجارت‌نیوز گفتند در صورتی که جایگاه مورد دستبرد قرار بگیرد، ناچارند آنها خسارت بنزین را بپردازند.

چند روز پیش عکسی در فضای مجازی منتشر شد که به رانندگان هشدار می‌داد بدون پرداخت پول بنزین، متواری نشوند.

همایون صالحی، رییس کانون صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور که این خبر را تایید کرد، گفته بود تقریبا اغلب جایگاه‌ها چنین تجربه‌ای دارند.

اما اگر راننده‌ای پول بنزین را پرداخت نکند و متواری شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

بنا بر ادعای تعدادی از کارگران جایگاه‌ها اگر کسی بدون پرداخت پول از جایگاه متواری شود، کارگر اپراتور جایگاه ناچار است میزان خسارت وارد شده را به رئیس آن جایگاه پرداخت کند.

البته به گفته صالحی، فرآیند و بوروکراسی پیگیری خسارت وارد شده چنان طولانی است که جایگاه‌داران اغلب ترجیح می‌دهند قید شکایت کردن را بزنند.

یکی از کارگران جایگاه ها در این باره، می‌گوید: «به خاطر اینکه اون اپراتور بدبختی که پای پمپ می‌ایسته باید از جیب خودش پول پمپ رو تسویه کنه! مثل من بدبخت که یک شب ۷۰۰ هزار تومان تو شلوغی از جیبم دادم به رئیس جایگاه، چون مشتری بنزین زده بود و رفته بود بدون تسویه!»

به گزارش تجارت‌نیوز، با این حال به نظر می‌رسد بنزین دزدی از جایگاه‌ها، اتفاق جدیدی نیست. یکی دیگر می‌گوید که بنزین دزدی در دوران کرونا بیشتر شده و دلیل آن هم این است که رانندگان سوخت‌گیری را بر عهده کارگران می‌گذارند و پس از اتمام آن، متواری می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید