ابراز نگرانی بلینکن از همکاری نظامی ایران و روسیه

    کد خبر :971440
بلینکن همکاری نظامی ایران و روسیه

وزیر خارجه آمریکا در پایان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر از تعمیق همکاری نظامی ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پایان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر از تعمیق همکاری نظامی ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.

وی با اعلام این‌که همکاری و ائتلاف دوجانبه تسلیحاتی و نظامی و فنی ایران و روسیه نگران‌کننده است، خواستار حمایت بیشتر رژیم صهیونیستی از اوکراین شد.

بلینکن در ادامه ادعاهای خود افزود: «تعمیق روابط تهران با مسکو و تسلیحات پیچیده‌ای که آن‌ها در حال مبادله با یکدیگر هستند، از جمله دلایلی است که ما اهمیت تأمین همه نیازهای اوکراین را با اسرائیل مطرح کردیم».

وی پیش از این در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت‌وگو کرده بود.

دو طرف در این دیدار با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، بر لزوم همکاری تنگاتنگ برای اطمینان از «عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای» تأکید کردند.

بلینکن در این‌باره گفت که آمریکا و اسرائیل درباره این‌که ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد، اتفاق‌نظر دارند.

وی همچنین برخی فضاسازی‌ها علیه ایران را تکرار کرده و مدعی شد که ایران پهپادهایی را برای استفاده در جنگ علیه اوکراین در اختیار روسیه قرار می‌دهد و مسکو نیز در ازای آن دست به حمایت از تهران می‌زند؛ این یک مسیر دوطرفه است.

بنیامین نتانیاهو نیز با اعلام این‌که سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی در مقطع زمانی مهمی صورت گرفته است، مدعی شد که در شرایط فعلی بر سر این دیدگاه که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، اجماعی جهانی حاصل شده است.

به گزارش ایلنا، وی افزود که گفت‌وگوی خوبی با وزیر خارجه آمریکا درباره «ایجاد سیاستی مشترک و همکاری برای دفع خطر ایران» داشته است؛ سیاستی مبتنی بر به کار گیری حداکثر توان برای ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید