ابتلا به کرونا در هندوستان مرز ۲۴ میلیون نفر را رد کرد/ احتمال ۵ تا ۱۰ برابر بودن آمار واقعی

    کد خبر :809937
ابتلا به کرونا در هندوستان

در حالیکه آمار ثبت شده ابتلا به کرونا در هند از مرز ۲۴ میلیون نفر گذشته است، کارشناسان معتقدند آمار واقعی می‌تواند پنج تا ۱۰ برابر بیشتر باشد.

در میانه گزارش‌ها مبنی بر این که گونه جهش یافته ویروس کرونا که ابتدا در هند شناسایی شد در حال شیوع در جهان است، دومین کشور پرجمعیت جهان مرز ۲۴ میلیون مبتلا را رد کرد.

«ژایرو مندز» کارشناس بیماری‌های عفونی سازمان جهانی بهداشت امروز (جمعه) اعلام کرد موارد ابتلا به گونه «ب.۱.۶۱۷» در هشت کشور قاره آمریکا از جمله کانادا و ایالات متحده شناسایی شده است.

طبق گزارش «رویترز»، افراد مبتلا به این گونه در پاناما و آرژانتین کسانی بودند که به هند و اروپا سفر کرده بودند. در منطقه کارائیب هم موارد ابتلا در جزیره «آروبا»، «سنت مارتین» و «گوادلوپ» مشاهده شد. این گونه همچنین در انگلیس و سنگاپور شناسایی شده است.

مندز گفت: این گونه‌ها قابلیت انتقال بیشتری دارند اما تاکنون شاهد پیامد دیگری نبوده‌ایم و تنها نگرانی شیوع سریع‌تر آن‌هاست.

طبق اعلام وزارت بهداشت هند، این کشور ۴ هزار فوتی و ۳۴۳ هزار و ۱۴۴ مبتلای جدید را در شبانه‎‌روز گذشته ثبت کرد و این سومین روز متوالی بود که آمار قربانیان هند ۴۰۰۰ یا بیشتر بود اما موارد ابتلا در این کشور پرجمعیت از رکورد ۴۱۴ هزار و ۱۸۸ ابتلای هفته گذشته کمتر بوده است.

در همین حال، کل موارد ابتلای ثبت شده در هند ۲۴ میلیون نفر را رد کرد و تعداد قربانیان هم به ۲۶۲ هزار و ۳۱۷ مورد از ابتدای همه‌گیری در این کشور رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمبود آزمایش در بخش‌های زیادی از این کشور به معنای آن است که بسیاری از مرگ‌ها و ابتلاها در آمار رسمی محاسبه نشده و کارشناسان معتقدند آمار واقعی می‌تواند پنج تا ۱۰ برابر بیشتر باشد.

پیشتر یک روزنامه آمریکایی از وضعیت وخیم کرونادر هند خبر داده و نوشته بود این یک فاجعه است و بیماری در همه جا پخش شده است. هند بدترین بحران ویروس کرونا را متحمل شده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» در این باره نوشت: سردخانه‌ها پر از اجساد است، گویی یک جنگ فقط اتفاق افتاده است. اجساد مردگان شبانه روز سوزانده می‌شود. در بسیاری از مکان‌ها، هر بار ده‌ها بار وحتی در شب در مناطقی خاص از «دهلی نو» مراسم خاکسپاری برگزار می‌شود . هند اکنون بیش از هر کشور دیگری از زمان ابتلا به بیماری کرونا در روز، عفونت‌ها را ثبت می‌کند .

سازمان جهانی بهداشت که پیشتر خواستار اجتناب از قضاوت‌های شتابزده درباره سویه کرونای مشاهده‌ شده در هند شده بود هم روز دوشنبه این گونه از کرونا را جزو «سویه‌های نگران‌کننده» اعلام کرد.

به گزارش دانشجو، سازمان جهانی بهداشت گفته مطالعات مقدماتی نشان می‌دهند این سویه از کرونا ممکن است نسبت به سویه‌های دیگر آسان‌تر سرایت پیدا می‌کند. دانشمندان در حال بررسی این گونه از کرونا و نقش آن در بحران شیوع بیماری کووید-۱۹ در هند هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید