آنچه مانع ابتلای کمانداران ملی پوش به کرونا شده است

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ۹:۰۸
    کد خبر :760494

ملی‌پوشان تیروکمان در حالی سومین مرحله اردوی آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارند که در جریان تمرینات برگزار شده یک مورد ابتلا به ویروس کرونا هم گزارش نشده است.

فدراسیون تیروکمان با کسب مجوز لازم از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، برگزاری اردوی آماده سازی تیم‌های ملی این رشته در هر دو بخش ریکرو و کامپوند مردان و بانوان را از سر گرفت.

اردونشینان این تیم بعد از برگزاری دو مرحله اردو در قزوین و کیش، از هفته گذشته هم دور جدید تمرینات‌شان را در تهران از سر گرفتند.

جلسات تمرینی کمانداران در حالی بدون وقفه و طبق برنامه پیگیری شد که هیچیک از آنها در جریان اردو مبتلا به کرونا نشده‌اند. دلیل این موضوع هم تمهیدات سفت و سختی است که از طرف فدراسیون در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

امید نجاری مدیر تیم‌های ملی تیروکمان در گفتگو با مهر در این زمینه گفت: شرط ورود افراد به اردو منفی بودن نتیجه تست PCR است که توسط فدراسیون از تک تک نفرات دعوت گرفته می‌شود و نتیجه آن به صورت اورژانسی ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: نفرات دعوت شده از شهرستان در طول برگزاری اردو اجازه خروج از محل را ندارند. نفرات دعوت شده از تهران هم به غیر از محل تمرین و سکونت در جای دیگری تردد ندارند که در معرض ابتلا قرار بگیرند. در محل اردو هم تمام تمهیدات لازم در نظر گرفته می‌شود تا احتمال آلوده شدن ورزشکاران به ویروس به حداقل ممکن برسد. تمام محل‌ها ضدعفونی می‌شوند. هر روز تب و میزان اکسیژن نفرات اندازه گیری می‌شود. هر یک از کمانداران روی یک سیبل کار می‌کنند و به طور مدام هم از ماسک استفاده می‌شود.

مدیر تیم‌های ملی تیروکمان تاکید کرد: با رعایت این پروتکل‌ها احتمال انتقال ویروس کرونا در محل اردو را به کمترین حد ممکن رسانده‌ایم تا از این حیث مانعی برای پیگیری اردوها ایجاد نشود. امسال تیم‌های ملی ریکرو و کامپوند اعزامی ندارند اما از اردیبهشت ماه آینده رویدادهای مصوب در تقویم ۲۰۲۱ فدراسیون جهانی آغاز می‌شود و ایران هم باید در آنها شرکت داشته باشند. به همین دلیل لازم است که طی ماه‌های آینده اردوهای متوالی داشته باشیم.

نجاری همچنین در مورد محل برگزاری اردوی کمانداران برای مراحل آتی گفت: برای برگزاری تمرین و اردو در سایت آزادی دغدغه‌ای نداریم جز سرد شدن هوا؛ به همین دلیل در نظر داریم دور جدید تمرینات را از اول آذرماه در قشم برگزار کنیم. رایزنی‌های لازم را هم داشته‌ایم تا بتوانیم در این جزیره که شرایط جوی مناسب‌تری برای تمرین کمانداران دارد، اردو داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید