آی مک 24 اینچی 2021 اپل زیباتر از همیشه

  • آرشیو
  • جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۲۸
    کد خبر :804176

شرکت اپل به تازگی از آی مک 24 اینچی 2021 خود رونمایی کرده که دارای طراحی جذاب و رنگ بندی متنوعی است. این دستگاه دارای سخت افزاری بسیار قدرتمند بوده و با قیمت پایه مناسب راهی بازار می‌شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–آی مک جدید اپل به صفحه نمایشی 24 اینچی با رزولوشن 4.5K مجهز شده که حاشیه‌هایش در مقایسه با نسل قبل کاملا کوچک‌تر شده است. البته متاسفانه هنوز هم حاشیه‌ پایینی بیش از حد بزرگ به نظر می‌رسد. بخش پشتی صفحه نمایش نیز که در گذشته طراحی خمیده داشت حالا کاملا صاف شده و فضای بسیار کمتری را اشغال کرده است. اپل می‌گوید در توسعه صفحه نمایش آی مک جدید از تکنولوژی True Tone استفاده کرده که باعث می‌شود دمای رنگ‌ها به صورت خودکار تنظیم شود تا تصاویر طبیعی‌تر نمایش داده شوند.

با توجه به این که بسیاری از مشاغل به سمت دورکاری حرکت کرده اند بالا بردن کیفیت وبکم آی مک یکی از مهم‌ترین مواردی بود که کاربران خواستار آن بودند و اپل نیز حالا از دوربین باکیفیت‌تری در آی مک 2021 خود استفاده کرده است. اندازه سنسور وبکم بزرگ‌تر شده و کیفیت ویدئو در تماس‌های تصویری و ویدئوکنفرانس‌ها به 1080P رسیده است. ضخامت آی مک جدید اپل تنها 11.5 میلی متر است که فوق العاده به نظر می‌رسد. اپل اعلام کرده حتی با این که ضخامت آی مک جدید بسیار کمتر شده اما این محصول در کنترل دما بهتر از نسل قبل عمل می‌کند.

آی مک جدید اپل حالا به یک کابل شارژ آهنربایی نیز مجهز شده که یادآور کابل‌های قدیمی مگ سیف است. این کابل به بخش پشتی آی مک متصل می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند از کابل Ethernet را با متصل کردن به آداپتور دستگاه، بدون نیاز به اتصال مستقیم به آی مک استفاده کنند. همچنین مدل پایه آی مک اپل از چهار درگاه USB-C بهره خواهد برد که دو تای آن‌ها از تاندربولت نیز پشتیبانی می‌کنند. نسخه بالارده‌تر آی مک جدید اپل البته از درگاه تاندبولت بهره نمی‌برد.

اپل در کنار معرفی جدیدترین نسل از رایانه‌های آی مک، از موس، تاچ پد و کیبوردهایی با رنگ‌های مختلف نیز رونمایی کرد که ست کردن لوازم جانبی با رنگ آی مک را آسان‌تر خواهد کرد.

کیبورد جدید آی مک به تاچ آیدی نیز مجهز شده که می‌تواند وارد شدن به آی مک را راحت‌تر کند و امنیت محصول را نیز تا حد بالایی بالاتر ببرد. یکی از نکات مثبت و برگ برنده‌ نسل جدید آی مک‌های اپل استفاده از تراشه قدرتمند M1 است. این اولین ای مک شرکت اپل است که از تراشه M1 اپل استفاده می‌کند. پیش از این نیز از تراشه ام 1 در مک بوک‌ها و مک جدید این شرکت استفاده شده بود. عملکرد این تراشه قدرتمند در مک‌های جدید قابل ستایش بود و در آینده‌ای نزدیک اپل تمام محصولات سری مک خود را به این تراشه بر پایه ARM مجهز خواهد کرد.

نسخه پایه آی مک 2021 اپل از حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی SSD بهره می‌برد. این نسخه از جدیدترین آی مک شرکت اپل قیمتی برابر با 1299 دلار خواهد داشت. بهترین نسخه از این مدل نیز به دو ترابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد شد و 1499 دلار قیمت خواهد داشت.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید