آی‌فون 14 مکس با نمایشگر ناچ همراه است

    کد خبر :870126

از زمان عرضه آی‌فون X در سال 2017 شرکت اپل همواره برای آی‌فون‌های پرچم‌دار خود از نمایشگر اولد استفاده کرده است. در این مدت شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی تامین‌کنندگان اصلی پنل‌های نمایشگر مورد نیاز اپل بوده‌اند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_در چند وقت اخیر اپل تلاش کرده تا شرکت چینی BOE را به زنجیره تامین نمایشگرهای خود اضافه نماید. بعلاوه غول کوپرتینویی با عرضه آی‌فون X برای نخستین بار از الگوی طراحی ناچ‌دار رونمایی کرد. طراحی این اسمارت‌فون پس از گذشت 4 سال هنوز تغییر نکرده است. در واقع اپل با عرضه سری آی‌فون 13 صرفا موفق به کاهش اندازه ناچ شد. با این‌حال مشاهده یک آی‌فون پرچم‌دار با الگوی طراحی بدون ناچ احتمالا مدتی زمان خواهد برد.

بر اساس گزارشات جدید، گوشی آی‌فون 14 مکس اپل احتمالا کماکان از نمایشگر ناچ‌دار استفاده خواهد کرد. در صورت صحت شایعات اخیر، آی‌فون 14 مکس احتمالا دستگاهی جدید با برخی شاخص‌های قدیمی‌تر طراحی به‌شمار خواهد رفت. یک منبع خبری ادعا می‌کند که آی‌فون 14 مکس به احتمال فراوان مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی ناچ‌دار خواهد بود. بعلاوه این نمایشگر از نرخ نوسازی 60 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین به گفته منبع خبری فوق، شرکت اپل احتمالا با توجه به ملاحظات هزینه‌ای از چنین نمایشگری استفاده خواهد کرد.

پس از منتفی شدن عرضه آی‌فون مینی، مدل جدید 6.1 اینچی آی‌فون 14 لقب ارزان‌ترین عضو خانواده را به خود اختصاص خواهد داد. آی‌فون 14 مکس با نمایشگر 6.7 اینچی در رتبه بعدی قرار دارد. با این‌حال هزینه نمایشگرهای خریداری شده توسط اپل همواره بالا بوده است. با توجه به اینکه اکنون اندازه نمایشگر در حال افزایش است؛ طبیعتا هزینه تولید آن نیز بیش‌تر می‌شود. بنابراین اپل به منظور پایین نگه داشتن هزینه تمام شده دستگاه ناچارا بایستی برخی امکانات دیگر نمایشگر را کاهش دهد.

در حال حاضر پنل 120 هرتزی LTPO برای سری آی‌فون 13 پرو صرفا توسط شرکت سامسونگ تامین می‌شود. بنابراین اپل از قدرت چانه‌زنی بالایی برخوردار نیست. بعلاوه ظرفیت تولید سامسونگ پاسخگوی عرضه 3 اسمارت‌فون با فروش سالیانه صدها میلیون دستگاهی نیست. البته شایان به ذکر است که از جنبه زمانی، سری آی‌فون 14 کماکان در مرحله مهندسی EVT قرار دارد و اپل هنوز فرم تولید انبوه را نهایی نکرده است.

بنابراین اپل صرفا مقوله قیمت را مدنظر قرار نمی‌دهد؛ بلکه به ظرفیت تولید پنل‌ها نیز توجه دارد. با این‌حال با توجه به عرضه رسمی آی‌فون 14 در سال 2022، به‌کارگیری نمایشگر 60 هرتزی برای این هندست به منزله نوعی عقب‌گرد خواهد بود. امروزه استفاده از نمایشگرهای 60 هرتزی حتی برای برخی اسمارت‌فون‌های اندرویدی میان‌رده بازار نیز به‌تدریج در حال منسوخ شدن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید