آیناز مقصود؛ ستاره ایرانی کشتی دختران کانادا

  • ورزشی
  • یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵
    کد خبر :709673

استعداد و پشتکار دختران ایران در هر نقطه از جهان هر از گاهی سبب شنیدن خبر موفقیت‌های آن‌ها در ورزش می‌شود و این خبر‌ها مسرت بخش است حتی اگر در آن پای پرچم ایران در میان نباشد.

آن‌ها بخشی از ما هستند. وقتی پیروز می‌شوند انگار بخشی از هویت ما در گوشه دیگری از خاک دنیا خود را نشان داده است. آیناز مقصود فرزند قهرمان اسبق کشتی کردستان افشین مقصود این روز‌ها در کانادا فعالیت ورزشی خود را دنبال می‌کند. او از ۱۳ سالگی تمرینات کشتی خود را زیر نظر پدرش شروع کرد. او غیر از تجربیات پدر از توانایی و تجارب سعید گلباخی قهرمان اسبق کشتی ایران از شهر سقز که در کاناد زندگی می‌کند بهره‌مند است.

دختر آزادکار که در حال حاضر ۱۶ سال دارد چندی پیش در مسابقات «آف‌سا» مدال برنز وزن ۷۶ کیلو را کسب کرد و خود را برای انتخابی تیم ملی دختران کانادا آماده می‌کند. هوش و قدرت بدنی مثال‌زدنی آیناز او را از سایر کشتی‌گیران کانادایی متمایز کرده چنانچه یک ماه پیش در ایالت اونتاریو که بهترین کشتی‌گیران کانادایی از دل این ایالت انتخاب می‌شوند و یک استان کشتی خیز در کانادا به حساب می‌آید، مدال طلا را کسب کرد.

به گزارش فرارو،آیدین برادر آیناز نیز یکی از آزادکاران مطرح کاناداست که در رده سنی جوانان چهره‌ی مدعی وزن خود است. فضای مناسب برای فعالیت به عنوان یک کشتی گیر، آیناز مقصود را در موقعیت ویژه‌ای قرار داده گرچه با رسیدن او به صحنه بین المللی باید او را با پرچم کانادا در میادین ببینیم.

خطه غرب ایران و مناطق کردنشین همیشه ظرفیت‌هایی غیر قابل انکار در ورزش ایران داشته اند گرچه در اغلب موارد این ظرفیت‌ها به آسانی نادیده گرفته شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید