آیفون SE 3 اپل طراحی کاملا جدیدی نخواهد داشت

    کد خبر :877205

به نظر می‌رسد اپل برای آیفون SE 2022 به تغییرات در سخت‌افزار آن بسنده کرده و قصد دارد محصول جدید خود را با همان ظاهر قبلی روانه بازار کند. پیش از این شایعه شده بود که اپل برای نسل سوم آیفون SE طراحی جدیدی، مشابه آیفون XR را در نظر گرفته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_اکنون به نظر می‌رسد با گوشی متفاوتی سر و کار نداریم و در واقع آیفون SE 3 به نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD، دکمه‌ هوم حاوی تاچ آی‌دی و حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر را از نسل‌های قبلی به ارث می‌برد. البته هنوز نمی‌توان درباره‌ تراشه‌ این گوشی با قاطعیت اظهارنظر کرد ولی گزینه‌ نهایی یکی از تراشه‌های A15 یا A14 اپل خواهد بود.

از سوی دیگر، اپل در حال آماده‌سازی مدل جدیدتری از سری آیفون SE است که از طراحی متفاوتی بهره می‌برد. گفته می‌شود طراحی این گوشی یادآور آیفون XR است ولی در سال ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد.

 

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد هر دو سال یک بار از نسل جدید مدل‌های سری آیفون SE رونمایی کند. از سوی دیگر یکی از افشاگران مدعی شده که این آیفون از نمایشگر حفره‌دار با اندازه‌ بین ۵.۷ تا ۶.۱ اینچی بهره می‌برد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، گویا مدل‌های پرو آیفون ۱۴ سال آینده با نمایشگر حفره‌دار از راه می‌رسند.

پیش از این شایعه شده بود که اپل در حال ساخت آیفون SE پلاس است که از نمایشگر بزرگ بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت آن در لبه‌ کناری تعبیه شده است. به نظر می‌رسد توسعه‌ این گوشی در حال حاضر کنار گذاشته شده ولی شاید در مدل جدید آیفون SE که برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده، بکار گرفته شود.

برای یادآوری باید بگوییم اپل در سپتامبر ۲۰۱۸ تولید این گوشی را متوقف کرد و بعد از عرضه‌ این گوشی تا ۴ سال خبری از نسل بعدی آن نبود تا اینکه در سال ۲۰۲۰ نسل دوم آیفون SE با طراحی مشابه آیفون ۸ راهی بازار شد. این گوشی همراه با چیپست A13 به دست کاربران رسید که سری آیفون ۱۱ از آن بهره می‌برند.

به لطف همین چیپست قدرتمند، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی نسبت به گوشی‌های هم‌قیمت خود حرف زیادی برای گفتن دارد. اپل برای نسل دوم آیفون SE قیمت ۳۹۹ دلار را تعیین کرد و به همین خاطر توجه کاربران زیادی را جلب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید