آیفون 14 پرو اپل دارای طراحی جدید خواهد بود

    کد خبر :894158

شرکت اپل در جریان رویداد مهم روز گذشته خود از مدل جدید آی‌فون SE با طراحی قدیمی، سخت‌افزار قدرتمند و البته قیمت‌گذاری ارزان‌تر نسبت به سایر مدل‌های پرچم‌دار خود رونمایی کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ با این‌حال آی‌فون‌های گران‌قیمت اپل تا پیش از ماه سپتامبر به‌روزرسانی نخواهند شد. اکنون شایعات پیرامون یکی از پیشرفت‌های احتمالی آی‌فون‌های آینده بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است. بر این اساس، ناچ موجود روی نمایشگر مدل‌های نسل قبلی با یک حفره کروی‌شکل جایگزین خواهد شد.

شایعات پیرامون این تحول تاکنون بارها شنیده شده است؛ اما تحلیل‌گران مختلف در رابطه با موعد عملیاتی شدن این سناریو به زمان‌های متفاوتی اشاره می‌کنند. مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ ادعا کرده که امسال سیستم فیس آی‌دی به زیر نمایشگر آی‌فون‌ منتقل خواهد شد. راس یانگ؛ مدیرعامل موسسه Display Supply Chain Consultants نیز اقدام به انتشار یک جدول زمانی تدریجی شامل 3 گام مختلف نموده است.

در گام نخست، ناچ به 2 حفره مجزا شامل یک روزنه بیضی‌شکل برای سیستم فیس آی‌دی و یک حفره کروی جهت استقرار دوربین سلفی تبدیل می‌شود. این سبک از طراحی “pill + hole” نامگذاری شده است. راس یانگ پیش‌بینی می‌کند که قالب طراحی مورد اشاره تنها در مدل‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس به‌کارگیری خواهد شد؛ در حالی‌که مدل‌های استاندارد سری آی‌فون 14 کماکان از نمایشگر ناچ‌دار با نرخ نوسازی مشابه نمونه‌های کنونی بهره خواهند برد.

در گام دوم کلیه مدل‌های سری آی‌فون 15 طی سال 2023 از الگوی 2 حفره‌ای “pill + hole” استفاده خواهند کرد. همچنین اندازه این حفره‌ها احتمالا در مقایسه با سری آی‌فون‌ 14 کاهش خواهد یافت. با این‌حال میزان کاهش اندازه هنوز مشخص نیست.

برای رفع این مشکل 3 راهکار وجود دارد: نخست اینکه لایه مورد اشاره با یک ماده متفاوت و شفاف‌تر جایگزین شود. راهکار دوم استفاده از تکنیک حفاری لیزری قسمت پشتی است. راهکار سوم نیز این است که برای کاتدهای هدایت‌کننده پیکسل‌های اولد از الگوی متفاوتی استفاده شود.

راس یانگ معتقد است که اپل راهکار آخر را انتخاب خواهد کرد. به گفته وی یک تولیدکننده پیش‌تر شرایط لازم برای آغاز تولید انبوه پنل‌های مورد نیاز اپل را احراز نموده است. اما این پدیده لزوما بدان معنا نیست که فناوری فیس آی‌دی زیر نمایشگر در سال 2023 آماده بهره‌برداری خواهد بود. در واقع به باور تحلیل‌گران تحقق چنین سناریویی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.یکی از چالش‌های بالقوه این است که اجرای چنین تغییری مستلزم همکاری تیم‌های توسعه‌دهنده نمایشگر و حسگر با یکدیگر خواهد بود. همچنین اعمال تغییرات همزمان نیازمند فرصت زمانی طولانی‌تری است. از سوی دیگر اپل به منظور پایین نگه داشتن هزینه‌های تولید و حفظ پایداری عرضه، تامین قطعات از 2 منبع مختلف را ترجیح می‌دهد. بنابراین تامین‌کننده دوم نیز بایستی شرایط مدنظر غول کوپرتینویی را احراز نماید. هنوز مشخص نیست که سیستم تشخیص اثرانگشت زیر نمایشگر برای سال 2023 آماده بهره‌برداری بوده یا تجاری‌سازی این فناوری به سال 2024 موکول خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید