آیفون 13 تعمیر نمایشگر آن به شدت دشوار است

    کد خبر :859192

اگر قصد خرید یک گوشی آیفون 13 را دارید، بهتر است بدانید تعویض صفحه نمایش آن می‌تواند یک دردسر بزرگ باشد. گوشی‌های آیفون سری 13 متوجه تعویض صفحه نمایش توسط تعمیرگاه‌های غیرمجاز و خود کاربر می‌شوند که باعث از کار افتادن کامل Face ID خواهد شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_پیش از این گزارش‌های پراکنده‌ای از غیرفعال شدن فیس آی دی آیفون 13 با تعویض صفحه نمایش منتشر شده بود اما بالاخره متخصصان iFixit تأیید کرده‌اند تعویض صفحه نمایش آیفون 13 توسط افراد غیرمجاز موجب از کار افتادن Face ID می‌شود.

علت از کار افتادن Face ID آیفون 13 پس از تعویض صفحه نمایش آن به سخت گیری‌های اپل مربوط می‌شود. در تمامی گوشی‌های آیفون سریال صفحه نمایش برای همان گوشی تعریف شده است و اگر کاربر اقدام به تعویض صفحه نمایش کند، سریال اصلی از بین می‌رود و Face ID از کار می افتد. تنها راه حل موجود جابجا کردن تراشه کوچک موجود بر روی صفحه نمایش اصلی با صفحه نمایش جدید است که این کار ابزارهای مخصوص خود را می‌طلبد.

در صورتی که هر کسی غیر از تکنسین‌های مجاز اپل بخواهد صفحه نمایش آیفون 13 را تعویض کند، باید تراشه کنترلر کوچک آن را بر روی صفحه نمایش جدید نصب کند که برای این کار به میکروسکوپ و مهارت نیاز است. البته تکنسین‌های رسمی اپل از طریق Apple Services Toolkit 2 قادر به تعریف سریال صفحه نمایش جدید در گوشی‌های آیفون هستند تا از این طریق فیس آی دی مجدداً فعال شود.

به این ترتیب تعویض صفحه نمایش گوشی‌های آیفون 13 یک کار بسیار دشوار و غیرقابل اتکا است که حتی می‌تواند به خرابی صفحه نمایش یدک بیانجامد. اپل با این کار کنترل کاملی بر تعمیر گوشی‌های آیفون 13 دارد و حتی می‌تواند اجازه تعمیر را ندهد.

ممکن است این سیاست اپل برای خریداران گوشی‌های اپل در کشورهایی که این کمپانی خدمات پس از فروش ندارد به یک دردسر بزرگ تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید