آیا نحوه خوابیدن باعث کرونا می‌شود؟

    کد خبر :769854

در حالی که بسیاری از ما به علت شیوع کرونا نحوه شروع و پایان روز خود را تغییر داده ایم، اما متخصصان می‌گویند مهم است که بخاطر بسپاریم چگونه روز خود را شروع کرده و پایان می‌دهیم چرا که این موضوع بر آمادگی جسمی و روحی ما تأثیر می‌گذارد.
کایل بوکانان، متخصص سلامتی که اخیرا در برنامه صبحگاهی نیویورک صحبت می‌کند، معتقد است که داشتن روال معمول خواب نوعی مراقبت از خود است. وی افزود: «این روش، نوعی ساختار ایجاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد بهتر بخوابید و روز را از یک مرحله مناسب آغاز کنید.»

به اعتقاد بوکانان بهترین روش برای داشتن احساس بهتر صبحگاهی این است که خواب خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که کمتر به زنگ ساعت برای بیدار شدن وابسته باشید. افزون بر این، روش دیگر این است که ساعت را دور از دسترس خود قرار دهید. قرار دادن ساعت در طرف دیگر اتاق و برخاستن از نظر جسمی برای خاموش کردن آن می‌تواند کمک کننده باشد.

مرحله بعدی برای تنظیم خواب، به مقداری اراده نیاز دارد. درواقع اگر می‌توانید، ظرف ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن، شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل‌های خود را بررسی نکنید، به هدف خود یعنی تنظیم خواب بسیار نزدیک شده اید. برای تعادل بهتر قند خون و جریان انرژی، وی توصیه می‌کند پروتئین و چربی را به اولین وعده غذایی خود اضافه کنید.

به گزارش انتخاب، افزون بر این‌ها اگر استرس روی خواب شما تاثیر می‌گذارد، بهتر است هر چه سریعتر برای کنترل استرس خود تلاش کنید. درواقع می‌توانید از روش‌هایی مانند مراقبه، ورزش منظم و یا مراجعه به روانشناس استفاده کنید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید