آپدیت iOS 16.3 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

    کد خبر :970165
آپدیت iOS 16.3

شرکت اپل هر سال چندین نسخه جدید از سیستم عامل iOS خود را منتشر می‌‌کند که در کنار ویژگی‌های جدید،  موجب رفع مشکلات نسخه قبلی هم می‌شود. پیشتر بود که شاهد انتشار آپدیت iOS 16.3  بودیم، سیستم عاملی که جانشین آپدیت iOS 16.2 شده است.

بازتاب-در این مطلب قصد داریم با ویژگی‌ها و تغییراتی که  آپدیت iOS 16.3 به دنبال دارد، بیشتر آشنا شویم. نسخه‌ای که برای نسل جدید آیفون‌ها منتشر شده و از آیفون 10 به بعد افراد می‌توانند این نسخه را روی گوشی خود نصب کنند.

آپدیت iOS 16.3 امنیت اپل آیدی را بیشتر خواهد کرد

آپدیت iOS 16.3

بی‌شک دارندگان اپل آیدی با انتشار این آپدیت خوشحال خواهند شد. زیرا اپل به حذف کد تایید پرداخته و کلیدهای امنیتی را برای اپل آیدی تدارک دیده تا سطح امنیت آن را افزایش دهد. در نسخه iOS 16.2 اپل ویژگی‌هایی چون اپ Freeform و اپل موزیک Sing را افزود و تصمیم گرفت در نسخه جدید تغییرات دیگر و ویژگی‌های جدیدی تدارک بیند.

اپل معتقد است با داشتن کلید امنیتی فیزیکی افراد امنیت بیشتری در قبال اپل آیدی خود خواهند داشت. این ویژگی که در iOS 16.3 یا iPadOS 16.3 مشترک است، با رفتن به قسمت تنظیمات، اپل آیدی و Security Keys فعال خواهد شد. البته با رفتن به قسمت Security Keys یک سری تنظیمات و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که باید آنها را انجام دهید تا بتوانید کلیدهای امنیتی اپل آیدی را فعال کنید.

به طور کلی این قابلیت را می‌توان نقطه عطف ویژگی‌های سیستم عامل iOS 16.3 شرکت کوپرتینویی دانست.

پشتیبانی از نسل دوم هوم پاد

افراد با آپدیت iOS 16.3 می‌توانند شاهد پشتیبانی این نسخه از هوم پاد نسل دوم یعنی اسپیکر هوشمند اخیرا عرضه شده باشند. این امر موجب می‌شود کاربر بتواند آیفون خود را به اسپیکر متصل کرده و از قابلیت‌های آن بیشتر استفاده کند. هوم پاد نسل دوم نسبت به نسل پیشین طراحی آن تغییر نداشته اما در بحث کیفیت صدا و قابلیت، چندین ویژگی جدید چون حسگر دما به آن افزوده شده است. همچنین توییترها و ووفرهایی هم شامل این دستگاه شده تا بتواند صدایی غنی و با باس ارائه دهد. بنابراین پشتیبانی سیستم عامل iOS 16.3 از هوم پاد نسل جدید تجربه کاربری بهتری را هم برای کاربران آیفون و هم برای دارندگان این اسپیکر رقم خواهد زد.

آپدیت iOS 16.3

تصویر پس‌زمینه Unity

یکی از ویژگی‌های دیگری که در این نسخه سیستم عامل اپل شاهد هستیم، پشتیبانی از تصویر پس‌زمینه Unity است. ویژگی که شرکت کوپرتینویی به مناسبت گرامیداشت تاریخچه سیاه پوستان آن را افزوده است. بنابراین اپل با این حرکت خود سعی کرده نوعی احترام برای سیاه‌پوستان قائل شود.

تغییر در درخواست کمک اضطراری یا SOS

این تغییر موجب خواهد شد تا افراد دیگر به صورت سهوی و از روی اشتباه درخواست کمکی ارسال نکنند. بارها اتفاق افتاده که افراد از روی اشتباه با کمک این حال درخواست غیرواقعی ارسال کردند.

حل مشکلات قبل

یکی از اصلی‌ترین مشکل وجود خطوط افقی سبز و زرد رنگ در سری آیفون 14 پرو بود. با این آپدیت مسئله برطرف شده و افراد می‌توانند تجربه کاربری کم نقصی داشته باشند. این آپدیت برای نسل جدید آیفون‌ها منتشر شده و اگر از دارندگان آیفون 10 به بعد هستید این آپدیت را می‌توانید دریافت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید