آن شب؛ ژانر وحشت با دغدغه معناگرایی

    کد خبر :682618

منتقد سینما: فیلم سینمایی «آن شب» دغدغه معناگرایانه داشت و تنها فیلمی با ژانر وحشت محسوب نمی‌شود.

شهاب شهرزاد عصر سه شنبه در در نشست خبری فیلم آن شب با اشاره به این که این فیلم تنها، اثری در ژانر وحشت قلمداد نمی‌شود، افزود: این فیلم دغدغه معناگرایانه دارد.

وی با اشاره به محدود بودن سبک‌های سینمایی در ایران، گفت: ژانر های کمی در سینمای ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و این فیلم ژانر جدیدی است که مخاطب خود را خواهد داشت.

شهرزاد با بیان این که این فیلم در آمریکا فیلمبرداری شده، گفت: با اینحال فیلم کاملا با هویت ایرانی نزدیک بود.

این فیلم برخلاف فیلم های کمدی این روزها در خارج از ایران فیلم برداری می شود، جلوه فروشی نکرد.

کوروش آهاری کارگردان آن شب با اشاره به این اولین تجربه فیلم سازی خود، گفت: من از مشکلات فیلمسازی در ایران خبر ندارم. در آمریکا نیاز به مجوز ساخت و نمایش نیست اما سختی های دیگری دارد به عنوان مثال ما تنها روزی دو ساعت امکان بازی گرفتن از نوزاد را داشتیم.

وی افزود: فیلمبرداری ۲۱ روز طول کشید و هتلی که در آن فیلمبرداری انجام شد در لوکیشن فعال بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ضرورت ساخت این فیلم در آمریکا، گفت: موضوع این فیلم به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد اما علاقمند راه اندازی جریانی هستیم تا از بازیگر و دیگر عوامل ایرانی ساکن آمریکا استفاده کنیم.

آهاری درباره انتقادی که شهرزاد در مورد نمایش استفاده از مخدر در فیلم مطرح کرده بود، گفت: در نظر داشتیم نشان دهیم که افراد، ضعف هایشان را با استفاده از این مواد می پوشانند.

کارگردان فیلم آن شب در پاسخ به انتقادی درباره اقتباس این فیلم از دیگر فیلم های ژانر وحشت هالیوودی همچون تلالو گفت: قطعا از دیگر فیلم‌های این ژانر و موضوعات آن الهام گرفته شده اما در طراحی از صحنه فیلم دیگری استفاده نشده است.

 

به دنبال جذب مخاطب جهانی

وی اضافه کرد : این فیلم را با این هدف ساختیم که مخاطب جهانی داشته باشد، مخاطب آمریکایی در زمان اکران فیلم با اثر ارتباط برقرار کردند امیدوارم در ایران نیز این اتفاق بیافتد.

محمد درمنش تهیه کننده فیلم آن شب درباره حمایت کنندگان این فیلم گفت: این فیلم دو تهیه‌کننده آمریکایی و ایرانی داشت.

فیلم آن شب به کارگردانی کوروش آهاری و تهیه کنندگی محمد درمنش به عنوان یکی از ۱۰ فیلم انتخابی بخش نگاه نو در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد.

شهاب حسینی که چهار سال پیش با فیلم برادرم خسرو در بخش نگاه نو جشنواره فجر حضور داشت امسال و در تجربه ای متفاوت با فیلم آن شب راهی جشنواره فیلم فجر شده است.

آن شب اولین فیلم شهاب حسینی است که در آمریکا ساخته شد.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده در حال برگزاری است. در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا ،این جشنواره شامل بخش های مختلف از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)، نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)، مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید