نشریه پولیتیکو: آمریکا قصد دارد پیشنهاد کاهش تحریم‌ها را به ایران ارائه کند

    کد خبر :796974

نشریه پالیتیکو در گزارشی به نقل از دو منبع مطلع نوشت که دولت بایدن طی هفته جاری قصد دارد پیشنهاد جدیدی را برای آغاز مذاکرات با ایران ارائه دهند.

یکی از این منابع مدعی شده است که این پیشنهاد از ایران می‌خواهد که در قبال رفع برخی تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور، برخی فعالیت‌های هسته‌ای خود نظیر کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی‌سازی اورانیوم با خلوص 20 درصد را متوقف کند.

این منبع مطلع همچنین مدعی شده است که جزئیات نهایی این طرح در حال تنظیم است.

یک مقام ارشد دولت بایدن ضمن خودداری از اظهارنظر در خصوص جزئیات گفت‌وگوهای دیپلماتیک ادعا کرد: ما کاملا شفاف بوده‌ایم که آماده بازگشت متقابل به توافق با ایران هستیم. ما همچنین ابراز کرده بودیم که در حال گفت‌وگو با شرکای بین‌المللی‌مان برای رسیدن به این دستاورد از جمله از طریق مجموعه‌ای از گام‌های ابتدایی و متقابل هستیم. ما به دنبال گزینه‌هایی برای انجام این کار همچون مذاکرات غیرمستقیم از طریق شرکای اروپایی‌مان هستیم.

به گزارش ایسنا، شاهرخ ناظمی، رئیس بخش مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در ایمیلی اعلام کرد که “بازگشت آمریکا به توافق نیازمند هیچگونه پیشنهاد خاصی نیست. این کار تنها نیازمند تصمیم سیاسی آمریکا برای اجرای فوری و کامل تعهداتش” ذیل توافق و قطعنامه کلیدی سازمان ملل می‌باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید