آمریکا ناو هواپیمابر «نیمیتز» را از خاورمیانه خارج می کند

    کد خبر :773662

پنتاگون در تصمیمی جدید و غیرمنتظره قصد دارد تنها ناو هواپیمابر حاضر در منطقه خاورمیانه را به خانه بازگرداند.

چند تن از مقامات آگاه در پنتاگون روز پنج شنبه اعلام کردند که این نهاد نظامی تصمیم گرفته است در راستای کاهش قدرت شلیک ایالات متحده در منطقه خاورمیانه تنها ناو هواپیمابری را که در این منطقه در حال انجام عملیات است، به آمریکا بازگرداند.

این تصمیم که به تأیید سه تن از مقامات دفاعی آمریکا رسیده اما هنوز به طور علنی اعلام نشده است، یک روز پس از آن گرفته شد که در یک نمایش قدرت بمب‌افکن‌های «بی -۵۲» نیروی هوایی ایالات متحده برای انجام مأموریت به خلیج فارس اعزام شدند؛ اقدامی که به ادعای مقامات نظامی آمریکا با هدف اتخاذ تدابیر احتیاطی در برابر هرگونه حمله احتمالی ایران به منافع یا نیروهای آمریکا در منطقه صورت گرفته است.

با این حال صدور دستور بازگشت به سواحل غربی آمریکا برای ناو «یو اس اس نیمیتز» با ایده نمایش قدرت جهت ایجاد بازدارندگی در برابر ایران همخوانی ندارد. به نظر می‌رسد که این امر نشاندهنده اختلاف نظر در میان مقامات نظامی آمریکا در مورد میزان تهدید ادعایی ایران در روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ باشد.

با این حال اواسط هفته جاری، یک مقام نظامی آمریکا و آگاه به این موضوع در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که ایالات متحده علائمی دریافت کرده که از تمهید و تدارک ایران برای اجرای حملات احتمالی به مواضع آمریکا یا متحدان آن در عراق یا هر نقطه دیگری از خاورمیانه حکایت می‌کند.

به گزارش مهر، به ادعای این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، این امر دلیلی برای اعزام دو فروند بمب‌افکن بی -۵۲ از آمریکا به منطقه خلیج فارس بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید