آمریکا حمله به سوریه و عراق را “ضروری، مناسب و آگاهانه” خواند

    کد خبر :822936

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا حمله جنگنده های کشورش به منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق را “ضروری، مناسب و آگاهانه” خواند و مدعی شد این حملات به منظور کاستن از خطرات تشدید تنش‌ها بوده است.

بلینکن که در رم به سر می برد، در واکنش به حملات شب گذشته جنگنده های هوایی کشورش به مواضع نیروهای مقاومت در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق مدعی شد: این اقدام در دفاع از خود برای جلوگیری از حملات بعدی انجام شد،

وی ادعا کرد که این حملات پیام بسیار مهم و قوی ارسال می کند و امیدوارم که شنیده شود و مانع از اقدامات آینده شود.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: فکر می کنم با اقدامات انجام شده در شب گذشته قاطعانه نشان داده ایم که رئیس جمهوری آمادگی کامل دارد برای محافظت از منافع آمریکا، مردم و کارکنان خود بطور مناسب و سنجیده عمل کند.

پنتاگون بامداد دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله جنگنده های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد جنگنده های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده اند.

شبکه الاخباریه سوریه بامداد دوشنبه، از حمله هوایی به اطراف شهر البوکمال استان دیرالزور در مرز این کشور با عراق خبر داد و اعلام کرد انفجارهای شدیدی مناطق مرزی سوریه و عراق را لرزاند.

سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق با محکوم کردن این اقدام تجاوزکارانه آمریکا افزود: حمله شب گذشته آمریکا به پایگاهی در مرزهای عراق و سوریه بر مبنای همه میثاق های بین المللی، نقض آشکار حاکمیت عراق و امنیت شهروندان عراقی است.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید