آمار جانباختگان آبان‌ماه سال ۹۸ رسما اعلام شد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۱۱
    کد خبر :719364

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه کمیته اجتماعی-انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالاتی درباره آمار جانباختگان حوادث آبان ماه اظهار داشت: از مجروحینی که در این آشوب‌ها مجروح شدند آمار حدود 2000 نفر را داریم و حال آنکه آمار مجروحین مدافع امنیت بالای 5000 نفر است و این حاکیست که نیروهای امنیتی ما تمام توان خود ا در موضع دفاعی صرف کردند نه در موضع هجومی. اگر قرار بود نیروهای امنیتی به قصد سرکوب ورود کنند، طبیعتاً آمار مجروحین باید چندین برابر آنها میشد و در این حوادث 6 نفر از مامورین ما به شهادت رسیدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این شهادت ها و جان باختن ها برای ما سنگین است و یک کشته و یک شهید هم برای ما غیرقابل تحمل است ولی رسانه‌های بیگانه آمارهای تحریک کننده ای را ارائه دادند؛ از 1500 الی 10 هزار نفر آمار کشته را نقل کردند . این آمار هم سنگین است ولی متاسفانه 230 کشته و جانباخته در این حوادث داشتیم که 6 نفر از ماموران ما به شهادت رسیدند.

به گزارش تسنیم،وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت:‌ با تسلیت ارتحال امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: سالروز خیام خونین ملت شریف ایران و قیام 15 خرداد سال 42 را گرامی میداریم و ایام شروع رهبری پلی امر مسلمین را تبریک می‌گویم ‌.

در پاسخ به سوال تعداد جانباختگان حوادث سال 98 و اعتراضاتی که در خصوص افزایش قیمت بنزین انجام گرفت، ابتدا مقدماتی را عرضم می‌کنم، در هر کشوری ممکن است طرح هایی اجرا شود که این طرح ها قوت و ضعف های داشته باشد و برخی بپسندند و برخی منتفع و برخی متضرر شوند و طبیعی است که خشنودی و ناخشنودی از عملکردها اتفاق بیفتد.

وی افزود: حادثه آبان 98 حادثه طبیعی بود که مردمی که بار انقلاب را بر دوش دارند و از میان نظام دفاع میکنند، جاهایی هم ممکن است اعتراض داشته باشند تا اینجا طبیعی است. براندازی نرم در دستور نظام سلطه است و آنها سعی میکنند با اردوکشی خیابانی و با قراردادن مردم در مقابل هم این را تحقق دهند و لذا نظام سلطه از این فرصت بهره گرفت و سعی کرد احساسات گروههای مختلف را تحریک کند. کسانی که گوش به فرمان رسانه‌های بیگانه بودند لیدری و رهبری این جریانات را طبیعتاً بدست می‌گیرند و سعی می‌کنند با استفاده از احساسات پاک کردم به اهدافشان برسند.

رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: در آبان 98 شاهد این اتفاق بودیم، تا جایی که اعتراض مردم یک اعتراض مسالمت آمیز است، طبیعی است ولی وقتی اماکن مردمی و نظامی مورد تعرض قرار میگیرد، طبیعی است که مردم از حکومت استقرار امنیت و نظم را مطالبه می‌کنند و نمی‌تواند این اتفاقات و خسارات را حتما کنند. در آبان 98 و حوادث پیرامونی آن اتفاقاتی افتاد که ذائقه مردم ما رو بعد از شکستی که آمریکا با سقوط پهباد خود شیرین کرده بود را سعی کردند تلخ کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید