آمار تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک به ۹۷۰ قطعه رسید

    کد خبر :766443

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تاکنون ۹۷۰ قطعه از لاشه پرندگان که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شده‌اند، از تالاب میقان اراک جمع آوری شده است.

محسن شانقی در گفت و گو با مهر اظهار کرد: جمع آوری لاشه پرندگان مبتلا به آنفلوانزا در تالاب میقان اراک با همکاری اداره کل محیط زیست استان با جدیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بیماری آنفلوانزا در تالاب میقان مشاهده شده است و با وجود پایش های مستمر در سایر زیستگاه‌های استان از قبیل آبگیرها و سدها هیچ گونه گزارشی از تلفات این بیماری مشاهده نشده است.

میرزایی با اشاره به پایش واحدهای مرغ داری و روستایی اطراف تالاب میقان گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از تلفات در واحدهای طیور صنعتی و روستایی مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ضمن تاکید بر تأمین واکسن مورد نیاز آنفولانزا در استان عنوان کرد: تاکنون واکسیناسیون ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه طیور در واحدهای تخم‌گذار و واحد گوشتی و بوقلمون بر علیه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان انجام شده است.

شانقی افزود: واحدهای تخم‌گذار دارای سن بالای ۷۰ هفته با گذشت چندین ماه از واکسیناسیون قبلی با پایین آمدن ایمنی واکسن مواجه شدند و حذف اجباری آنها را از طریق بیمه و پرداخت غرامت پیگیری می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید