آمارهای لب مرز کرونا در تهران

    کد خبر :857001
آمارهای لب مرز کرونا در تهران

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: مراجعین سرپایی ما اکنون بین ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر را در روز تشکیل می‌دهد و اگر از عدد ۱۵ هزار نفر در روز بالاتر برود، می‌تواند به یکی از جدی‌ترین علائم اولیه برای شدت‌ گرفتن بیماری کرونا در تهران باشد.

دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت کرونا در استان گفت: تا صبح امروز در تهران تعداد بیماران بستری ۳۲۴۲ بیمار بوده که از این تعداد ۱۲۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او افزود: همچنین تعداد مراجعین سرپایی ما در طول ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۰۰ بیمار بوده که حدود ۷۲۰۰ بیمار به بخش سرپایی درمان مراجعه کردند. طبیعتا این‌ها نشان می‌دهد که در تهران هنوز شاخص‌های ما تغییر مشخصی نسبت به هفته قبل نداشته است و از نظر آماری نسبت به هفته گذشته با افزایش چشمگیر آمار مواجه نبوده‌ایم.

وی افزود: نکته مهم این است که سیر کاهش آمار در تهران در طول این هفته، نسبت به هفته قبل از شیب ملایم‌تری برخوردار بوده است. در زمینه مرگ و میر هم تفاوت آماری چشمگیری نسبت به هفته قبل نداشتیم.

زالی ادامه داد: اولین شاخصی که همیشه در تهران افزایش می‌یابد، مراجعین سرپایی ماست که اکنون بین ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر را در روز تشکیل می‌دهد. در تهران تجربه ما نشان می‌دهد که اگر مراجعین سرپایی ما از ۱۵ هزار نفر در روز بالاتر برود، می‌تواند به عنوان یکی از زودرس‌ترین و جدی‌ترین علائم اولیه برای شدت‌ گرفتن بیماری کرونا در تهران باشد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: فعلا در حال رصد شرایط موجود هستیم، اما کماکان با توجه به شرایط و پیچیدگی‌های تهران همه آمارها در تهران شکننده تلقی می‌شود. بنابراین مردم باید به این شکنندگی توجه ویژه داشته و بدانند که شرایط تهران به سرعت می‌تواند تغییر کند. البته در شرایط فعلی می‌توان گفت فعلا یک ثبات نسبی بر آمار کرونا در تهران حاکم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید