آغاز پروژه ساخت شهرک صنعتی چالدران

    کد خبر :567100

کلنگ زنی از اولین واحد شهرک صنعتی شهرستان چالدران با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی انجام شد.

به گزارش بازتاب و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، اولین واحد شهرک صنعتی شهرستان چالدران که به همت بنیاد علوی و در راستای طرح ملی آبادانی و پیشرفت شهرستان چالدران اجرا خواهد شد، شامل واحدهای بسته بندی عسل و حبوبات و خشکبار است که با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و از اعتبارات اشتغالزایی بنیاد علوی مصوب گردیده و تا ۷ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

این واحد با ظرفیت بسته بندی بیش از ۲۰۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۴۵ نفر تا ایام دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین واحد پرورش دام (گوساله) صنعتی ۱۰۰ راسی فرازیان با حضور سعیدی کیا در این شهرستان به بهره برداری رسید.

شایان به ذکر است که این واحد ظرفیت تولید بیش از ۸۰ تن گوشت را درسال دارد و می تواند بخشی از نیازهای مصرف منطقه را تامین نماید، همچنین این واحد با استفاده از ۷ میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال زایی بنیاد علوی به بهره برداری رسیده است.

از دیگر برنامه های رئیس بنیاد مستضعفان در چالدران بازدید از طرح صنعتی پرورش ۶۰۰ راسی شتر مرغ با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد ریال از اعتبارات اشتغالزایی بنیاد علوی، بازدید از کارگاه های ریسندگی و تولید نخ از پشم گوسفند، بازدید از کارگاه جوجه کشی، بازدید از کارگاه نمونه تولید عسل و نیز بازدید از طرح توان افزایی جوامع بود.

گفتنی است در راستای تحقق طرح رشد و آبادانی شهرستان چالدران تا کنون بیش از ۹۰۰ پرونده اخذ تسهیلات خرد روستایی درون صندوق های طرح آبادانی شهرستان تشکیل شده است که از این تعداد پرونده، بیش از ۲۷۳ طرح به بهره برداری رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید