آسمان شب از نگاه ناسا/ عکس

    کد خبر :903187

ناسا با تهیه و تحلیل تصاویری از شب به مدیران پارک‌ها کمک می‌کند تا تأثیر نور و سر و صدا در فضای باز بر گونه‌های جانوری پارک‌های ملی را بهتر درک کنند.

این داده‌ها به مدیران پارک‌ها اجازه می‌دهد تا یک دوره زمانی مانند فصل بهار یا زمستان را انتخاب کنند و سپس در پارک خاصی بزرگ‌نمایی کنند تا داده‌های صدا و نورهای شب را ببینند و تعیین کنند که کدام گونه‌های جانوری ممکن است از این محرک‌های حسی در معرض خطر باشند.

مشاهدات از فضا، مانند داده‌های نور شبانه از ماهواره ناسا (Suomi NPP) که برای تهیه نقشه ایالات متحده استفاده شد، به ارزیابی بهتر تأثیر نور در فضای باز بر گونه‌های جانوری در پارک‌های ملی کمک می‌کند.

ماهواره Suomi National Polar-orbiting Partnership (NPP) در اکتبر 2011 توسط ناسا، اداره ملی اقیانوس و جوی (NOAA) و وزارت دفاع امریکا پرتاب شد. این ماهواره دارای یک سنسور حساس به نور کم بود که می‌توانست منایع نوری را در شب شش برابر بهتر تشخیص دهد و وضوح مکانی و سطحی را به نسبت بسیار بالایی بهبود بخشید.

به گزارش فارس، همچنین از آنجا که Suomi NPP یک ماهواره علمی غیرنظامی است، داده‌ها در عرض چند دقیقه تا چند ساعت پس از کسب، در دسترس دانشمندان قرار می‌گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید