آزاد بودن واردات ماینر به کشور

    کد خبر :867987

معاون گمرک ایران در جریان گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که بنابر قوانین مرتبط با موضوع واردات منعی برای واردات ماینر به کشور وجود ندارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ در حالیکه موضوع استفاده از ماینرها مخالفان و از قضا موافقان زیادی دارد، در این زمینه مشکلات زیادی گریبانگیر فعالان بخش خصوصی حوزه استخراج رمزهای مجازی وجود دارد. یکی از مسائلی که در این زمینه مطرح شده آن است که واردات این دست از کالاها با مشکلاتی روبروست و برخی گزارش‎های غیررسمی، عدم امکان واردات مستقیم تجهیزات ماینینگ را اعلام کرده‎اند.

اما بر خلاف کلیه صحبت‎های فوق، مهرداد ارونقی معاونت فنی گمرک کشور در جریان گفتگوی ویژه خبری در شبکه 2 سیما، در پاسخ به سوالی در همین زمینه گفت:

در دو ماه گذشته ترخیص‌هایی از ماینر به کشور داشته‌ایم و در سال جاری 10.5 میلیون دلار دستگاه‌ها و تجهیزات مربوطه به کشور وارد شده است. ارونقی در بخش دیگری از صحبت‎های خود ضمن اشاره مجدد به اینکه واردات ماینر به کشور آزاد است به این نکته نیز اشاره کرد که سال گذشته هم دستگاه‎های ماینر به کشور وارد و بدون مشکل ترخیص شده‎اند.

البته نکته مهم دیگری که در حال حاضر ممکن است در این زمینه موجب بروز تغییراتی شود آن است که ارونقی اینطور به آن اشاره می‎کند:

 اخباری مبنی بر حرام بودن استخراج ماین از سوی برخی از مراجع منتشر شد اما به هر حال تا همین ماه با بررسی قوانین مرتبط واردات انجام شده ‌است.
به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این موضوع می‎تواند در خصوص قوانین و مقررات پیرامون واردات و ترخیص تجهیزات ماینینگ خللی یا تغییری ایجاد کند یا خیر.

البته باید در زمینه استفاده از تجهیزات ماینینگ به این نکته نیز اشاره کرد که بر اساس گزارش نیروی انتظامی، برخی دستگاه‎ها نیز نسبت به واردات و استفاده از تجهیزات ماینینگ اقدام کرده‎اند که نشان می‎دهد قوانین در این زمینه با تصور عام کمی متفاوت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید