آزادی مشروط «قیصاری» نماینده ویژه معاون اول رئیس جمهور افغانستان

    کد خبر :454178

دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که «نظام‌الدین قیصاری» معاون ویژه ژنرال دوستم در فاریاب که توسط نیروهای ریاست امنیت ملی افغانستان بازداشت شده بود از زندان آزاد شده است.

به گزارش تسنیم ، اخیرا شماری از بزرگان اقوام ازبک در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان خواستار آزادی «نظام‌الدین قیصاری» شدند.

«عنایت بابر فرهمند» رئیس دفتر ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که قیصاری فرمانده نیروهای محلی پلیس و نماینده ویژه ژنرال دوستم از زندان آزاد شده است.

تا کنون مقامات امنیتی درباره اینکه آزادی قیصاری تحت چه شرایطی صورت گرفته است اظهار نظری نکرده‌اند.

پیش از این «جمشید رسولی» سخنگوی دادستانی کل افغانستان گفته بود که قیصاری به شرط ارائه ضمانت تا زمان بررسی کامل اتهامات وارده از زندان آزاد می‌شود.

وی تاکید کرده بود که قیصاری پس از آزادی مشروط ممنوع الخروج بوده و نمی‌تواند به عنوان فرمانده پلیس محلی در فاریاب ایفای وظیفه کند.

این فرمانده پلیس محلی به دلیل تامین و ثبات در فاریاب از محبوبیت ویژه بین مردم شمال افغانستان برخوردار بود و نیروهای تحت امر وی نیز در چارچوب پلیس محلی فعالیت می‌کردند.

اما نیروهای ویژه ریاست امنیت ملی 6 ماه پیش به صورت بی‌رحمانه قیصاری را پس از ضرب‌وشتم بازداشت کردند و چند نفر از محافظان وی را نیز به قتل رساندند.

این اقدام دولت افغانستان تظاهرات گسترده مردمی را در شماری از ولایت‌های شمال افغانستان در پی داشت که با پادرمیانی ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری این کشور پایان یافت.

اخیرا نیز نیروهای ریاست امنیت ملی افغانستان یکی از فرماندهان خیزش مردمی موسوم به «علی‌پور» را که امنیت مناطق مرکزی این کشور را تامین کرده بود نیز بازداشت کردند.

علی‌پور نیز پس از اخذ ضمانت و پادرمیانی «سروردانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از سوی نیروهای امنیت ملی آزاد شد.

دولت افغانستان متهم است که از عنوان مبارزه با افراد مسلح غیرمسئول سوءاستفاده کرده و در راستای اهداف قومیتی فرماندهان با نفوذ مردمی را مورد سرکوب قرار می‌دهد.

این در حالی است که بارها شکایت‌های از جنایات افراد مسلح حزب اسلامی رسانه‌ای شده است اما دولت افغانستان کوچکترین اقدامی برای بازداشت و فرماندهان جنایتکار حزب اسلامی انجام نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید