بازتاب ایران

آروتزشوا: فلسطینی‌ها علیه اسرائیل متحد شوند/ نیویورک پُست: کشتی آمریکایی به قایق های ایرانی شلیک کرد/ پولیتیکو: مذاکرات هسته ای به کندی پیش می رود/ المانیتور: کشتی روسی در مسیر ایران گیر کرد

    کد خبر :809002

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال آروتزشوا و روزنامه نیویورک پُست، نشریه پولیتیکو و پایگاه خبری المانیتور تأکید بر موضوعاتی چون فلسطینی‌ها علیه اسرائیل متحد شوند، کشتی آمریکایی به قایق های ایرانی شلیک کرد، مذاکرات هسته ای به کندی پیش می رود، کشتی روسی در مسیر ایران گیر کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتزشوا: فلسطینی ها علیه اسرائیل متحد شوند

روز قدس و حواشی آن بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته است و همچنان در تیتر خبرها و تحلیل های رسانه ای به چشم می خورد.

کانال آروتزشوا درباره سخنان روز قدس رهبری نوشت: رهبر عالی ایران از همه فلسطینی‌ها خواست برای حمله به اسرائیل متحد شوند.

در ادامه آمده است: رهبر معظم ایران، آیت الله خامنه ای روز دوشنبه از اعراب فلسطینی خواست تا برای حمله به اسرائیل متحد شوند.

همچنین افزود: همه فلسطینی ها، از جمله در غزه، در قدس، در کرانه باختری، در سرزمینهای 1948 و حتی کسانی که در اردوگاه هایی پناهندگان هستند، همه باید متحد عمل کنند و از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند.

فلسطین

در پایان این کانال خبری مدعی شده است که این توئیت درحالی منتشر شد که غزه بیش از 150 موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

نیویورک پُست: کشتی آمریکایی به قایق های ایرانی شلیک کرد

در هفته های اخیر بارها خبر نزدیک شدن قایق های ایرانی به شناورهای نظامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز از سوی آمریکایی ها اعلام شده است.

روزنامه نیویورک پُست در مطلبی در همین باره نوشت: کشتی نظامی ایالات متحده 30 شلیک اخطار به سمت قایق های ایرانی انجام داده است.

پنتاگون گفت: یه ناو آمریکایی روز دوشنبه حدود 30 شلیک اخطار به قایق های نظامی ایرانی شلیک کرده است که به طور خطرناکی به آن و دیگر شناورهای آمریکایی در تنگه هرمز نزدیک شدند.

در ادامه آمده است: شش ناو نیروی دریایی آمریکا درحال اسکورت یک زیردریایی موشکی از طریق تنگه هرمز بودند که دست کم 13 قایق تندروی مسلح سپاه پاسداران ایران با سرعت بالا از پشت نزدیک شدند.

خلیج فارس

در پایان این روزنامه به نقل از مقامات پنتاگون رفتار قایق های ایرانی را تهاجمی توصیف کرده است که در نهایت منجر به شلیک هشدار توسط مسلسل کالیبر 50 شده است.

پولیتیکو: مذاکرات هسته ای به کندی پیش می رود

اخبار مذاکرات هسته ای بسیار ضدونقیض است و اظهارات مقامات کشورهای حاضر در مذاکرات مبنای گمانه زنی ها در رسانه قرار می گیرد.

نشریه پولیتیکو درباره این مذاکرات نوشت: مذاکرات هسته ای ایران با کاهش جدول زمانی به کندی پیش می رود.

ادامه می دهد: هر دو طرف نشان می دهند خواهان احیاء توافق 2015 هستند اما در حالی که تنها چندهفته به انتخابات حساس ایران باقی مانده است توافق چندانی درمورد چگونگی رسیدن به نقطه بازگشت وجود ندارد.

همچنین افزوده است: مذاکره کنندگان ایرانی و آمریکایی روز جمعه دور چهارم مذاکرات را در وین آغاز کردند و ابراز تمایل متقابل برای احیاء برجام وجود دارد، آمریکا تحریم ها را لغو کند و ایران برنامه هسته ای خود را محدود کند اما چطور هنوز معلوم نیست.

مذاکرات هسته ای

در پایان این نشریه افزوده است: مقامات اروپایی می گویند: زمان به ضرر صلح در حال حرکت است و احساس فوریت می کنند، ترس از این که در انتخابات ایران شخص تندرویی به ریاست جمهوری برسد و مسیر مذاکرات عوض شود وجود دارد.

المانیتور: کشتی روسی در مسیر ایران گیر کرد

ایران و روسیه بعد از قطع ارتباط از مسیر کانال سوئز به علت به گل نشستن یک کشتی، بیش از پیش به فکر معرفی مسیر جایگزین برای کانال سوئز هستند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: کشتی روسی در مسیر ایران گیر کرد، این کشتی باری هنگام حمل کالا در دریای خزر به سوی ایران دچار این حادثه شده است.

در ادامه آمده است: این کشتی از مبداء آستراخان به سوی ایران در حرکت بوده است و دلیل حادثه هنوز مشخص نشده است.

همچنین افزوده است: تجار ایرانی زیادی در این بندر روسی حضور دارند و ایران و روسیه سعی دارند کریدور شمال-جنوب را به عنوان مسیر جایگزین کانال سوئز معرفی کنند.

روسیه

در پایان این پایگاه خبری از هم سویی سیاست روسیه و ایران در مسئله جنگ سوریه و برنامه هسته ای ایران گفته است و مدعی است در حوزه حمل و نقل نیز همکاری های نزدیکی بین دو کشور درحال شکل گیری است.

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    چرا شرکت کنندگان ایرانی واقعیت اینکه اروپایی ها چرا در حال مذاکره دوباره هستند. مگر قرار نبود که امریکا برگردد و تحریم ها از بین برود. اینطوری که پیش می رود یعنی اینکه دارند مذاکره دوباره می کنند. مسخره نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید